تاسيسات نفتي ليبي از بيش از 3 ماه پيش به کنترل متعرضان در آمده و اين بحران باعث شده است تا توليد نفت و درآمدهاي اين کشور به شدت کاهش يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کارشناسان مي‌گويند با توجه به آنکه مذاکرات بين مقامات ليبيايي و معترضاني که تاسيسات نفتي ليبي را به کنترل خود در آورده‌اند تاکنون به هيچ نتيجه‌اي نرسيده است، چشم انداز روشني در انتظار بخش نفتي اين کشور قرار ندارد.

تاسيسات نفتي ليبي از بيش از 3 ماه پيش به کنترل متعرضان در آمده و اين بحران باعث شده است تا توليد نفت و درآمدهاي اين کشور به شدت کاهش يابد.

80 درصد درآمدهاي ارزي ليبي از محل فروش نفت است.

اين خبر در حالي منتشر مي‌شود که محمد الحريري يکي از مسئولان شرکت ملي نفت ليبي امروز اعلام کرد توليد نفت کشور در حال حاضر به 250 هزار بشکه در روز رسيده است که در مقايسه با توليد نفت در حالت عادي بيش از 80 درصد کاهش را نشان مي‌دهد.

عبدالوهاب القائد، رئيس کميسيون بحران کنگره ملي ليبي، بالاترين مرجع سياسي کشور امروز در اظهار نظري در اين باره اعلام کرد بحران پايانه‌هاي نفتي کشور همچنان ادامه دارد و اوضاع در بخش نفتي کشور کاملا با بن بست مواجه شده است.

اين کميسيون در ماه اوت به منظور مذاکره با معترضيني که تاسيسات نفتي ليبي را به کنترل خود در آورده‌اند تشکيل شد. رئيس کميسيون بحران کنگره ملي ليبي افزود متعرضين همچنان بر موضع خود تاکيد دارند و همين امر باعث شده است تا مذاکرات بين مقامات ليبيايي و اين معترضين که تاسيسات نفتي ليبي را به کنترل خود در آورده‌اند راه به جايي نبرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، لیبی ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار