شبکه تلويزيوني "اي‌پي‌تي‌ان" تاکيد کرد: با وجود تلاش وزراي خارجه آمريکا و عربستان‌سعودي، اختلافات ميان دو کشور همچنان باقي‌ است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اي پي تي ان، "جان کري" وزير خارجه آمريکا در کنفرانس خبري مشترک با "سعود الفيصل" همتاي سعودي خود در رياض تلاش کرد اختلافات فاحش ميان دو طرف را بپوشاند. 

وي گفت: رابطه ما با رياض استراتژيک، تاريخي و در خصوص موارد مختلف منطقه‌اي و دوجانبه است. رابطه ميان آمريکا و عربستان سعودي بسيار گسترده است.

"سعود الفيصل" همتاي سعودي وي نيز گفت: اختلاف ميان ما و آمريکا بر سر اهداف و تاکتيک‌ها است.

"جان کري" افزود : امريکا از مديريت رياض در حمايت از مخالفان سوري حمايت کرده و بر دستيابي به راه‌حل سياسي در اين کشور از طريق راهکارهاي سياسي تاکيد دارد. دو طرف فقط گزينه سياسي را تنها راه حل موجود براي حل بحران سوريه ميدانند. راه حل نظامي ، گزينه مناسب براي سوريه نيست.ما در خصوص اهداف از پيش تعيين شده در سوريه، با رياض اختلافي نداريم. بارها نيز تاکيد کرده ام که بشار اسد مشروعيت خود را از دست داده است و بايد از قدرت کناره گيري کند. تنها راه حل پايان دادن به مناقشات و جنگ داخلي در سوريه ، مذاکرات سياسي است. مذاکرات ما با ايران هيچ ربطي به روابط ما با عربستان‌سعودي ندارد . ما در خصوص ايران ، تضمين‌هايي داده ايم. در خصوص بحران ميان  اسراييل و فسلطين ، تنها راه حل امکان‌پذير ادامه مذاکرات است.  

با این حال اختلافات ميان دو کشور همچنان باقي‌ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار