وزير امورخارجه آمريكا در اظهاراتي خواستار تداوم روابط واشنگتن و رياض در مسير درست شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربيه:"جان كري" روز دوشنبه در ديدار با همتاي عربستاني خود اظهار داشت: روابط آمريكا و عربستان بايد در مسير درست باقي بماند.

وزير خارجه آمريکا، امروز در رياض گفت: روابط با عربستان سعودي، که به علت سياست واشنگتن در منطقه متشنج شده است، بايد در مسير درست باقي بماند.

کري که امروز با ملک عبدالله، پادشاه عربستان، ديدار مي‌کند، در برابر کارکنان سفارت آمريکا خاطر نشان کرد عربستان بازيگر اصلي در منطقه است. 

وي افزود: ما بايد در باره موارد مهم زيادي گفتگو کنيم تا  مطمئن شويم  روابط آمريکا و عربستان در مسير درست باقي مي‌ماند و به پيش مي‌رود.

عربستان آمريکا را به علت  عدم واکنش در برابر سوريه ملامت ميکند و حتي خشم خود را از چشم پوشي ماه سپتامبر باراک اوباما از حمله به نظام بشار اسد در سوريه ، پنهان نکرده است.

عربستان همچنين نگران نزديک شدن احتمالي ايران و آمريکا است.

با توجه به اين که  اين روزها  افراد زيادي امکان ديدار با ملک عبدالله 90 ساله را ندارند که حال  چندان مساعدي ندارد ‌،جان کري از وي به علت پذيرفتن درخواست ديدارش تشکر ويژه کرد.

جنيفر پساکي سخنگوي کري گفت: وي که سرگرم سفر دوره اي به منطقه خاور ميانه است  قرار است بار ديگر بر ماهيت راهبردي روابط آمريکا و عربستان تاکيد کند.

گفتني است "جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا به امید ترمیم مناسبات تیره واشنگتن وریاض متحد دیرینه اش یکشنبه شب وارد عربستان سعودی شد.  


انتهاي پيام/
برچسب ها: کری ، جان ، عربستان ، امریکا ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار