وزير امورخارجه عربستان و آمريكا در نشستي خبري، روابط رياض و واشنگتن را بر اساس روابط متقابل برشمردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العربيه:"سعود الفيصل" روز دوشنبه در سخناني در ديدار با "جان كري" وزير امور خارجه آمريكا اظهار داشت:روابط آمريكا وعربستان بر اساس احترام متقابل است.

وي در ادامه گفت:عربستان اهميت مذاكران براي حل وفصل بحران هايي كه  در پي طولاني شدن آنها نيست درك مي كند.

وزير امورخارجه عربستان افزود: اينكه واشنگتن و رياض از اقدام براي خل وفصل قضاياي پيش آمده در منطقه به دور از احساسات گذر كرده اند.

در همين حال "جان كري" وزير امور خارجه آمريكا در ادامه اين نشست خبري اظهار داشت:گفتگوهاي سازنده اي در عربستان داشتم و از نظرات پادشاه اين كشور شگفت زده شدم.

وي همچنين عربستان سعودي را شريك اساسي ومستقل آمريكا خواند وافزود:موضع ما در حمايت از ائتلاف مخالفان سوري ومرحله گذار در در كنفرانس "ژنو2" واضح است.

وزير امورخارجه آمريكا مدعي شد:نظام سوريه بر ضد ملت اين كشور دست به سلاح برده و آمريكا در قبال اين اقدام سكوت نخواهد كرد.

"كري" در سخنان خود بر پايبندي واشنگتن در حمايت از قاهره در تحقق مرحله گذار در اين كشور تاكيد كرد واز حمايت اين آمريكا از برگزاري گفتگوهاي آشتي ملي در يمن خبر داد.

وي مدعي شد:درخصوص راه هاي منع حزب الله از معين كردن آينده لبنان به گفتگو پرداختيم.

"جان كري" وزير امورخارجه آمريكا در بخش ديگري از اظهارات خود در رياض گفت:آمريكا منتظر اقدامات ايران بوده نه سخنان مقامات اين كشور وهيچگونه توافقي بهتر از توافق بد است وهمچنين "باراك اوباما" استفاده از هرگونه گزينه اي در تعامل با ايران را بعيد ندانسته است.

در همين حال وزير امور خارجه عربستان در ادامه اين نشست خبري به اختلاف اين كشور با آمريكا در قبال رسيدن به مرحله گذار در سوريه اذعان كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار