تعيين نرخ سود بانکي يکي از موضوعات مهم دولت يازدهم به منظور کنترل شرايط تورمي اقتصاد کشور است که امروز براي تعيين تکليف در شوراي پول و اعتبار نهايي مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران بحث نرخ سود تسهيلات بانکي همواره يکي از موضوعات مهم اقتصادي کشور در سالهاي اخير بوده که آيا نرخ سود بايد با توجه به روند افزايش تورم در سالهاي اخير بايد بالا برده شود يا آنکه ثابت نگه داشته شود؟

اين گزارش حاکي است يکي از موضوعات مهم اقتصادي مطرح شده از سوي دولت يازدهم بحث تغيير نرخ سود بانکي بوده که طي روز هاي اخير جلساتي براي بررسي نحوه تغيير نرخ سود تسهيلات بانکي در دستور کار قرار گرفته است به همين منظور هفته گذشته جلسه شوراي پول و اعتبار در رابطه با موضوع تعيين نرخ سود تسهيلات بانکي برگزار اما به جمع بندي نهايي نرسيد.

اين گزارش مي افزايد: نرخ سود تسهيلات بانکي موضوعي تاثيرگذار براي فرايند هاي اقتصادي کشور از جمله توليد است اما بايد در نظر داشت که در حال حاضر شرايط تورمي و رکود اقتصادي نقش مهمي در تعيين نرخ سود تسهيلات بانکي دارد که در جلسه امروز شوراي پول و اعتبار تکليف نهايي دوباره ي نرخ سود بانکي مشخص مي شود.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۲
بنام ا......انشا...نرخ سودبانکی باتوجه تورم چهل درصدی به نرخ واقعی افزایش یابد
آخرین اخبار