با توجه به نگاه درآمدی به پردیس های بین الملل در بیشتر دانشگاه ها باید ارزیابی دقیق تری نسبت به این امر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری عصر امروز با حضور در سالن همایش های وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جلسه تودیع و معارفه خود طی سخنرانی گفت: ما باید بتوانیم در بحث کیفیت توسعه آموزش عالی را به جلو ببریم چنانچه بحث توازن هم در توسعه کمی بوده است.
 
وی افزود: از جمله فعالیت هایی که باید صورت گیرد با چه تدابیری اعتبار کیفی را گسترده کنیم چنانچه در این زمینه باید از ظرفیت حوزه ستادی و ظرفیت نخبگان استفاده شود.
 
وی در خصوص تعویض های بین الملل دانشگاه ها اظهار داشت: هم اکنون با وضعیتی روبرو هستیم که نگاه به پردیس های بین الملل در بیشتر دانشگاه ها به عنوان منبع درآمد است چنانچه باید یک ارزیابی دقیق تری از وضعیت موجود داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: باید برنامه های وزارت علوم در حوزه وزارتی متمرکز شود و برنامه ریزی و نظارت تا آنجا که امکان دارد از اجرا جدا شده و اجرا را به دانشگاه ها واگذار کنیم و البته در تصمیم گیری ها از دانشگاه ها استفاده شود.

کاهش ظرفیت و تعطیلی موسسات در برنامه من نیست


جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری  در ادامه گفت: ارتقای کیفی نظام آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و مجازی از مهمترین اولویت های ما محسوب می شود و تمام سعی خود را داریم که از همه ظرفیت های علمی کشور برای رسیدن به وضعیت مطلوب و کمک به دانشگاهیان استفاده کنیم.
 
وی افزود: ارتقای کارآمدی دانش آموختگان بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد چنانچه این دانش آموختگان متصل به تولید و بعد بخش خدمات و در نهایت تولید ملی می شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: تا جایی که قانون اجازه دهد حوزه ستادی به برنامه ریزی و نظارت متمرکز می شود و اجرا در چهارچوب قانون به دانشگاه ها منتقل می شود.
 
وی در ادامه افزود: کاهش ظرفیت و تعطیلی موسسات در برنامه های من نیست و از تمام زحمات کشیده شده در این امر حسن استفاده را می کنیم.
 
میلی منفرد در خصوص آزمون دکتری 93 اظهار داشت: تمام تلاش من بر این است که به سمت تغییرات نوسانی نروم چرا که دانشگاه موجود زنده است و محل تحصیل نخبگان و فرهیختگان است.
 
هدف من نوسان در تصمیمات بخش پردیس های بین الملل نیست

وی در ادامه در خصوص پردیس های بین المللی اظهار داشت: پردیس های بین الملل دانشگاه ها که اخیرا شکل گرفته و اجرا می شود و مباحثی زیادی در این امر مطرح است باید بگویم که هدف من نوسانات این تصمیمات نیست چون دانشجویان آنجا تحصیل می کنند و باید در پردیس بین الملل کار کارشناسی دقیقی صورت گرفت.
 
وی در پایان به مراکز غیر انتفاعی اشاره کرد و گفت: در خصوص مراکز غیر انتفاعی نیز باید بگویم که ظرفیتی در عرصه ملی ایجاد شده و باید آن را حساب شده بهبود بخشیم.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار