با توجه به نیاز بازار مصرف حلال ها و نيز به منظور افزایش ارزش افزوده پالایشگاه شهیدتندگویان موفق به توليد حلال ها در مقیاس آزمایشگاهی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد خیری مدیر عملیات پالایشگاه شهیدتندگویان (تهران) با بیان این که در گذشته حلال های ویژه ،٤٠٣ و ٤٠٦ در پالایشگاه تولید شده است، گفت: چندی قبل به منظور افزایش ارزش افزوده تولیدات پالایشگاه، بررسی و مطالعه روی حلال های متنوع در دستور کار مدیریت قرار گرفت.
 
خیری افزود: به همین منظور مطالعاتی از سوی کارشناسان ادارات مهندسی و بهره برداری روی حلال ٤٠٢ و ٤١٠ انجام شد و در نهایت موفق شدیم این حلال ها را در مقیاس آزمایشگاهی به تولید برسانیم.
 
به گفته وی بعد از اتمام تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس و هیدروژن پالایشگاه شماره یک، یک سری تغییرات پایپینک و فرایندی انجام می شود که به تولید حلال ٤٠٢ و ٤١٠ در مقیاس صنعتی منجر خواهد شد.
 
خیری اظهار کرد: فرآورش این حلال ها که از سودآوری و ارزش افزوده قابل توجهی نیز برخوردار است سبد محصولات این شرکت برای عرضه در بازار از طریق بورس را بیش از گذشته وزین خواهد کرد.
 
به گفته این مقام مسئول در حال حاضر به منظور ارائه این محلول به بازار مصرف، انجام تمهیدات لازم برای ایجاد سکوی بارگیری در دستور کار شرکت قرار گرفته است.
 
خیری با اشاره به اینکه حلال ٤٠٦ قبلا در برج دی پنتانایزر این شرکت تولید شده و هم اکنون برج مذکور در سرویس پنتان قرار دارد، افزود: کارشناسان اداره مهندسی با انجام شبیه سازی بر روی یک برج دیگرکه خارج از سرویس عملیاتی بود موفق به امکان تولید حلال مذکور در این آن شدند و تولید محلول در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی در دستور کار شرکت قرار گرفت.
 
هم اکنون محصولات فرعی پالایشگاه شهیدتندگویان (تهران) شامل روغن پایه سبک و سنگین، آیزوریسایکل، وکیوم باتوم، مالچ، نفتا، گوگرد و حلال ها می شود.
 
محصولات اصلی این پالایشگاه نیز شامل روزانه ٦,٥ میلیون لیتر بنزین، ١٤ میلیون لیتر گازوئیل، حدود ٤ میلیون لیتر نفت سفید، بین ٧ تا ١١ میلیون لیتر نفت کوره (بنا به درخواست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی)، ١٠ هزار بشکه گاز مایع، و ٥٠ میلیون لیتر سوخت هوایی در ماه می شود.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار