اگر پدر ما رئيس جمهور بود، از او مي خواستيم آنقدر مدرسه در کشور بسازد که ديگر هيچ دانش آموزي در ايران مجبور به تحصيل در کلاس هاي حصيري و کپري نباشد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛

 سخت است باور کردنش که هنوز هستند کودکان و دانش آموزاني که براي تحصيل و درس خواندن و ورود به کلاس درس تا کمر خم مي شوند و براي نوشتن روي تخته سياه زانوهاي خود را جمع مي کنند، تا سرشان به سقف حصيري کلاس درس برخورد نکند. اين است حکايت دانش اموزان مناطق محروم دزفول؛ که يا به دليل نداشتن مدرسه، يا به دليل ديگر مشکلات و گاه نيز به دليل مسافت زياد فاصله خانه تا مدرسه، محکوم به تحصيل در مدارس کپري هستند .

شمال دزفول به ويژه احمدفداله را شايد بتوان يکي ازمناطق محروم کشور نام نهاد که مردمانش حتي براي رسيدن به آب نيز بايد بجنگند تا زمين هاي خود را از خطر خشکسالي نجات دهند. کپروزمين بربيابان، جايگزين کلاس درس بچه ها ي اهالي  احمدفداله شده است.

يکي از معلمان برايمان توضيح مي دهد که دانش آموزان از سرويس بهداشتي محروم هستند و آنها بايد براي استفاده از سرويس بهداشتي در ساعت آموزشي به خانه هاي خود که در چند صد متري مدرسه است بروند و اين مي تواند در روند آموزشي آنها اشکال ايجاد کند.

اونخواست نامش ذکرشود به عقرب گزيدگي يکي از دانش آموزان دختر کلاس اشاره مي کند و مي گويد: هفته گذشته يکي از دانش آموزان را در کلاس درس عقرب نيش زد و هيچ امکانات بهداشتي براي ضد عفوني کردن نيش عقرب در اختيار نداشتيم. دانش آموزان با فاصله چند ساعته به درمانگاه روستا برده شد و در حال حاضر نيز امکان حضور او در مدرسه وجود ندارد.

اين معلم همچنين نسبت به دريافت حقوق خود نيز شکايت دارد و مي گويد: فاصله خانه تا مدرسه ام بسيار زياد است. از ديگر سو مجبور هستم در گرما وسرماي طاقت فرساي روستا، در کلاس هاي کپري وسنگي تدريس کنم.  

در مدرسه احمدفداله دزفول خبري از زنگ ورزش و هنر نيست و دانش آموزان تنها بايد درس بخوانند و درس. يکي از دانش آموزان کلاس سومي برايمان توضيح مي دهد که در سال گذشته يک معلم ورزش در هفته يک بار به مدرسه مي آمده که بدون توپ، حرکات نرمشي را به دانش آموزان آموزش مي داد.

پاسخ دانش آموزان  احمدفداله اي به پرسش مهر رئيس جمهور 

اما گويا امسال همان يک معلم ورزش نيز از اين دانش آموزان دريغ شده است. نکته جالب توجه آن است که هيچ کدام از اين شرايط مانع از ادامه تحصيل دختران و پسران براي رسيدن به آرزوهايشان نمي شود و همچنان دانش آموزان کلاس هاي کپري مصمم در رسيدن به اهداف خود در شغل آينده خود هستند. يکي مي خواهد معلم شود و ديگري پزشک. يکي ديگر نيز علاقه مند به خلباني است و …

دانش آموزان مدرسه کپري وسنگي احمدفداله اما خيلي زود، شايد زودتر از خيلي ديگر از دانش آموزان به پرسش مهر امسال رئيس جمهور پاسخ دادند و گفتند:« اگر پدر ما رئيس جمهور بود، از او مي خواستيم آنقدر مدرسه در کشور بسازد که ديگر هيچ دانش آموزي در ايران مجبور به تحصيل در کلاس هاي حصيري ، کپري ويا سنگي نباشد./س


برچسب ها: پاسخ ، د انش آموز ، دزفولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.