بزرگ‌ترین چاپخانه غرب کشور با حضور استاندار مرکزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان در اراک راه اندازی شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار اراک، مدیر و سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین چاپخانه غرب کشور گفت: عملیات احداث این چاپخانه از سه سال گذشته در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع آغاز شد.

محمد کیشانی ‌فراهانی افزود: این مرکز با زیربنای یک‌هزار و 100 متر سالن کاری و 600 متر فضای اداری احداث شدهو به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: در این چاپخانه سه دستگاه ماشین SM52 چهار رنگ، ماشین 4.5 چهار رنگ KBAو ماشین دو ورقی رولند چهار رنگ ساخت سال 2000 نصب شده است.

به گفته کیشانی ‌فراهانی، این چاپخانه دارای سیستم تایپ، طراحی، لیتوگرافی، چاپ، صحافی، بسته‌بندی و دیگر سیستم‌های مورد نیاز چاپ و نشر کتاب است.

مدیر و سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین چاپخانه غرب کشور ادامه داد: در حال حاضر بیش از 90 درصد امور مربوط به چاپ و نشر کتاب در استان مرکزی با وجود صنعتی بودن این استان در خارج از استان مرکزیو به ویژه در استان‌های قم، همدان و اصفهان انجام می‌شود که امیدواریم با حمایت‌های دستگاه‌های دولتی و با استقبال خوبی که از این چاپخانه می‌شود شاهد رونق فعالیت‌های چاپ و نشر در مرکز استان باشیم.

بهره‌برداری از این چاپخانه مجهز و نمونه در غرب کشور برای 20 نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کرده استو با راه‌اندازی امکانات تخصصی در چاپ برجسته و سایر بخش‌ها تا پایان سال جاری نیروی انسانی خود را به 30 نفر افزایش خواهد داد./ب

برچسب ها: چاپخانه ، غرب ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.