جلوگيري از خام فروشي در حوزه معدن و تبديل مواد خام به محصول در داخل کشور نه تنها مي تواند سهم اين بخش را در توليد ناخالص ملي افزايش دهد بلکه اشتغالزايي را نيز به همراه دارد.

سيدمحمد بياتيان عضو کميسيون صنايع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر ما در بخش معدن خام فروشي مي کنيم و براي جلوگيري از اين اقدام لازم است که دولت برنامه مدوني را تنظيم کند. 

وي گفت: دولت مي تواند با دعوت و حمايت از بخش خصوصي و ايجاد تسهيلات و مشوق ها براي سرمايه گذاران آنان را به حضور در اين حوزه ترغيب کند. 

نماينده مردم کردستان در خانه ملت گفت: اگر تبديل مواد خام به محصول در داخل کشور اتفاق بيافتد نه تنها ارزش افزوده را بالا برده ايم و ايجاد اشتغال کرده ايم بلکه مي توانيم نياز داخل را در بسياري از زمينه ها تأمين کنيم و در حوزه صادرات و ارزآوري نيز سهم به سزايي را به وجود آوريم. 

وي در ادامه ضمن تأييد اين نکته که حضور سرمايه گذاران خارجي ارتقا سطح سرمايه گذاران داخلي را به همراه دارد بيان کرد: از آنجايي که بعد از نفت يکي از مهمترين حوزه ها، حوزه معدن است با شناسايي و معرفي مناطق معدني، تبيين کامل مسئله و در کنارش سهم سرمايه خارجيان و کمک هاي دولت به سرمايه گذاران خارجي مطمئنا سرمايه گذاران از همه کشورها ترغيب خواهند شد که در اين حوزه در ايران وارد شوند و سرمايه گذاري کنند تا از وجود سرمايه هاي آنان به نفع فضاي کسب و کار و توليد داخلي بهره ببريم.  

اين نماينده مجلس در پايان در رابطه با لزوم خصوصي يا دولتي بودن حوزه معدن اظهار کرد: ما در هر جايي که کار را به دست بخش خصوصي سپرديم موفق تر بوده ايم چرا که بخش خصوصي به دنبال سود و منفعت خود است. 

بنابراين بهترين مديريت را در اين حوزه خواهد داشت و بدين وسيله مي توانيم سرمايه سرگردان را جمع کنيم و در کار اقتصادي و توليدي موفقيت را به همراه داشته باشيم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مواد ، خام ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار