رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: توسعه سرمایه‌گذاری مشترک بین آذربایجان غربی و کردستان عراق در دستور کار قرار دارد.

عباداله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به توسعه همکاری‌های استان آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق در زمینه استخراج معادن، گفت: با توجه به وجود فارغ‌التحصیلان رشته زمین‌شناسی و معدن در استان و همچنین عضویت یک هزار و 400 نفر از آنان در سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی می‌توان به گسترش همکاری‌ها بین دو طرف امیدوار بود.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن تجربه‌ و دانش متخصصان ایرانی در زمینه کشف و استخراج معدن، خاطرنشان کرد: همکاری در این زمینه سبب رشد و توسعه اقتصادی در آذربایجان غربی می‌شود.

اکبری با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار در دفاتر فنی و مهندسی و مشاوره در زمینه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجارت، تصریح کرد: این عوامل در شکل‌گیری رابطه عمیق و تأثیرگذار مابین آذربایجان غربی و کردستان عراق مثمر ثمر خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به توسعه سرمایه‌گذاری مشترک بین دو طرف تاکید کرد و افزود: آذربایجان غربی در زمینه تولید سیمان، فولاد و پتروشیمی پیشتاز است.

وی به رتبه سوم آذربایجان غربی در زمینه وجود سنگ‌های معدنی متنوع اشاره کرد و گفت: این استان رتبه پنجم در تولید سنگ‌های تزئینی را به خود اختصاص داده است.

اکبری ادامه داد: به منظور ایجاد روابط تجاری و اقتصادی بین آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق رفع مقررات دست و پا گیر و غیر حضوری توسط طرف عراقی ضرورت دارد./ب

برچسب ها: سرمایه ، صنعت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.