مدیر پایگاه های امداد و نجات کشور گفت: هلال احمر برای فعال کردن مجتمع امدادی در منطقه حادثه خیز دلیچایی آمادگی کامل دارد.

ˈرمضانعلی رهبریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: با توجه به وقوع حوادث متعدد در منطقه دلیچایی و ضرورت احداث یک پایگاه مشترک امدادی، این نهاد برای تامین نیرو و تجهیزات امدادی بطور کامل آماده است.

وی ایجاد چنین پایگاه مهم و ضروری در این منطقه را مستلزم همکاری و مساعدت مسوولان شهرستان در تامین ساختار اولیه شامل زمین، ابنیه مورد نیاز، آب، برق و دیگر خدمات مورد نیاز دانست.

رهبری گفت: در مسیر فیروزکوه پس از عبور از منطقه سیدآباد، محور کاملا کوهستانی می شود و احداث چنین پایگاهی در پل دلیچایی و استقرار نیروهای اورژانس، امداد و نجات جاده ای، آتش نشان و ماشین آلات آتش نشانی، پلیس راه، جرثقیل و ... در نجات جان حادثه دیدگان می تواند بسیار موثر باشد.

مدیر پایگاه های امداد و نجات کشور افزود: وقت طلایی برای حضور امدادرسانان در حوادث جاده ای مهمترین نکته است که حضور بموقع امدادرسانان متخصص می تواند ضایعات و خسارات مالی و جانی مسافران را به حداقل ممکن کاهش دهد و همچنین در کاهش وقت و هزینه های اضافی نیز موثر خواهد بود.

همچنین رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند به خبرنگار ما گفت: از ابتدای حضور در شهرستان دماوند بر ایجاد پایگاه امداد و نجات مشترک تاکید داشته و در صورت آمادگی مسوولان شهرستان، این جمعیت آماده استقرار در این پایگاه مشترک خواهد بود.

حمید فرهادی افزود: به همین منظور بسیاری از امکانات مورد نیاز این پایگاه تجهیز شده است تا در صورت فراهم شدن سایر نیازهای این مجتمع امدادی، هلال احمر دماوند با تمامی توان در محور یادشده امداد رسانی نماید.

منطقه پل دلیچایی به دلیل شرایط سخت زمستانها برف و کولاک و وجود پیچ های خطرناک و تونل های بسیار همواره آبستن حوادث بسیاری است و هر روز چند سانحه را در این محور شاهد هستیم.

احداث پایگاه مشترک امداد و نجات جاده ای از دیرباز از جمله مطالبات شهروندان، مسوولان حوادث جاده ای و مسافران عبوری از این محور بوده است که جا دارد مسوولان امر با بررسی هر چه سریعتر این مهم نسبت به ایجاد این پایگاه مشترک اقدام نمایند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
واقعامردبی نظیرودلسوزیبود