مهمت بولوت در ديدار با سرمايه گذاران بخش خصوصي کردستان گفت: پارسال حجم اين مبادلات 20 ميليارد دلار بود که بايد با گسترش ارتباطات و برنامه ريزي به 30 ميليارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، وي با بيان اين که ايران و ترکيه هميشه در طول تاريخ رابطه خوبي با هم داشته اند افزود: هر 2 طرف اراده لازم براي گسترش مناسبات را دارند که ملاقات‌هاي مستمر  وزاري امور خارجه 2 کشور دليلي بر اين مدعاست.

سرکنسول ترکيه گفت: برگزاري مسابقات مختلف و مشترک فرهنگي بين استان‌هاي مرزي ايران و ترکيه براي آشنايي بيشتر مردم با آداب و رسوم 2 ملت در کنار برقراري تورهاي گردشگري متقابل نمونه‌اي از فعاليت‌هاييست که در ارتقاي سطح مراودات فرهنگي 2 کشور موثر است.

مهمت بولوت هدف از سفر به کردستان را آشنايي با ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود در  اين استان و انتقال آن  به مسئولان کشور ترکيه براي گسترش مبادلات خارجي  بيان کرد و افزود: در ترکيه، وزارت اقتصاد مسئول تجارت خارجي است و ايران مي تواند به وسيله اين وزارتخانه اقدامات اساسي را در راستاي افزايش تجارت بين 2 کشور انجام دهد.

وي با اشاره به اينکه تفاهم‌نامه خواهرخواندگي سنندج با يکي از شهرهاي ترکيه در دستور کار قرار گرفته است، گفت:‌ هر چند که موضوع خواهرخواندگي در نقطه اول يک بحث فرهنگي است، اما تنها به مسائل فرهنگي خلاصه نمي‌شود و اين تفاهم نامه مي تواند روي روابط تجاري تاثيرگذار باشد.

بولوت از حضور سرمايه‌گذاران ترکيه‌اي در آينده نزديک در کردستان خبر داد و افزود: با پشتيباني مسئولان استاني حضور بخش خصوصي ترکيه در کردستان پر رنگ‌تر خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سرمایه ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار