رییس سازمان نظام فنی مهندسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عوامل اجرایی طرح مسکن مهر، نظام فنی مهندسی ساختمان را دور زدند و این امر جایگاه نظارت بر کیفیت ساخت و ساز این طرح را کاهش داد.

 عیسی شهامت درگفت و گوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: عوامل اجرایی طرح مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد در هیچکدام از مراحل اجرای طرح مسکن مهر اعم از جانمایی ،نقشه برداری و فرایند نظارت براجرا نظام فنی مهندسی ساختمان را راه ندادند.
وی بیان کرد: مجموعه های وقت استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری ها در اوایل اجرای طرح مسکن مهر با استفاده از اختیارات تحکمی در فرایندی غیرقانونی برغم تاکیدات و مکاتبات نظام فنی مهندسی ساختمان استان دست کارشناسان این سازمان تخصصی را بر فرایند مراحل اجرای طرحهای مسکن مهر کوتاه کردند.
رییس سازمان فنی مهندسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای طرحهای مسکن مهر از برخی کارشناسان مسکن و شهرسازی آن هم با یک گرایش تخصصی استفاده شد در حالی که تخصص بخش مسکن دارای چند گرایش نقشه برداری ،معماری ،مکانیک و برق و سایر بخش ها است.
وی گفت: هنوز اجازه نظارت بر پروژه های مسکن مهر به این سازمان تخصصی داده نشده است اما آنچه از سوی منابع مردمی از وضعیت این پروژه ها شنیده می شود ضعف در کیفیت پایین اجرای این طرح ها است.
این مهندس ساختمان معتقد است: امور نظارت بر برخی پروژه های مسکن مهر را به برخی شرکت ها واگذار شده که از شرایط و مجوزقانونی برخوردار نبودند.
رییس سازمان فنی مهندسی کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: برخی مسوولان مسکن و شهرسازی پیشتر ادعا داشتند به لحاظ بالا بودن کیفیت ساخت حاضرند در یکی از واحدهای مسکن مهر اسکان یابند،آیا آن مسوولان هنوز براین ادعای خود پایبندند.
مهندس شهامت افزود: دور زدن نظام فنی مهندسی ساختمان برای پروژه مسکن مهر درحالی است که این سازمان تخصصی دارای دو هزار و 700عضو متخصص درکهگیلویه و بویراحمد است و متاسفانه برخی از مهندسان عضو این سازمان که در ابتد با پروژه های مسکن مهر همکاری داشتند،اخراج شدند.
وی با بیان اینکه به بهانه بزرگ بودن اجرای طرح مسکن مهر و ساخت سریع مسکن ارزان برای محرومان قانون را دور زدند،گفت: این درحالی است که پروژه هایی که بهره بردار آنها آن قشر محروم جامعه است باید با حساسیت بیشتر، مطلوبتر و ایمنی بیشتر صورت گیرد.
وی اظهارکرد: بی توجهی به جانمایی اصولی برخی طرحهای مسکن مهر ارایه برخی خدمات فرهنگی ،آموزشی، فضای سبز، حمل و نقل از همه مهمتر تضادهای فرهنگی جمعیتی را به دنبال دارد.
در عین حال مدیر امور مسکن و ساختمان اداره کل مسکن و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مشکلات فنی جزیی و نارضایتی متقاضیان برخی طرحهای مسکن مهر را ناشی از بالابودن حجم کار،کم بودن تعداد ناظران و همزمانی اجرای این پروژه ها اعلام کرده است.
علی کاظم بدخشان نژاد واحدهای مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر استان را پنج هزار و 127 واحد و تعداد واحدهای خودمالکین را 11هزار و 430 واحد اعلام کرد./س
برچسب ها: طرح ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.