مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نمایشگاه صنایع دستی و مصنوعات 12 استان کشور در ارزروم ترکیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ یحیی نقی‌زاده امروز در جلسه کمیته گردشگری و صنایع دستی اردبیل، اظهار داشت: این نمایشگاه به مدت چهار روز از ششم تا نهم آبان ماه در ارزروم ترکیه برگزار شد که هنرمندان 12 استان کشور در آن شرکت کرده بودند.

وی گفت: هنرمندان استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، خراسان رضوی، جنوبی، همدان، زنجان، گلستان، یزد، سمنان، اردبیل، البرز و همچنین کرمان توانستند در مدت برگزاری این نمایشگاه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

نقی‌زاده خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در 33 غرفه در شهر ارزروم ترکیه برپا شده بود که استقبال مردم و ساکنان این شهر نشان داد که تولیدات صنایع دستی استان اردبیل با کیفیتی بالا به همراه سایر استان‌ها مورد توجه و دقت نظر مردم آن کشور قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین افزود: ما در این نمایشگاه به همراه سرکنسولگری ایران در ترکیه در دیداری که با استاندار ارزروم و مسئولان این شهر داشتیم، خواستار استمرار چنین حرکت‌های فرهنگی و هنری شدیم تا روابط بین دو ملت تقویت شود.

نقی زاده یادآور شد: ‌ما امیدواریم با حرکتی که در تقویت روابط بین کشورها و شهرهای همسایه در حال انجام است، بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و توان حوزه‌های هنری و دستی را بیش از گذشته معرفی کنیم و در این باب بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی گفت: ما در دیدارهایی که با مسئولان حوزه گردشگری ارزروم داشتیم ظرفیت عظیم گردشگری استان اردبیل را نیز اعم از آب‌های گرم، اماکن تاریخی و گردشگری به مسئولان امر اطلاع دادیم تا بتوانیم هر چه بهتر زمینه و بستر تعاملات دو جانبه را فراهم آوریمب/.

برچسب ها: اردبیل ، نمایشگاه ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.