آئین رونمایی از مجموعه 50 جلدی (سرداران ایران از فریدون تا شهید احمد كاظمی) با حضور غلامعلی حداد عادل جمعه 10 آبان ماه،در سالن كتابخانه مركزی شهرداری شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این برنامه كه نویسندگان مجموعه (سرداران ایران از فریدون تا شهید احمد كاظمی) حضور داشتند دكتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب فارسی با اظهار خرسندی از حضور در این جمع و آشنایی با این مجموعه گفت: نگارش چنین مجموعه ای از اصفهان دور از انتظار نبود و از این شهر بیش از اینها توقع هست. ما همیشه توقع شنیدن خبر كارهای نو، دلنشین، مفید و موثر را از اصفهان داریم.

وی افزود: در مورد این مجموعه باید گفت كه ایران آدمهای بزرگ و شخصیت های بنام زیادی داشته كه سِر ماندگاری این كشور نیز وجود همین آدمهاست. ایران از جمله تمدن های كهنی است كه از گذشته تا امروز برجای مانده است و استمرار چند هزارساله دارد. سئوال مهم این است كه راز ماندگاری این تمدن و فرهنگ چیست؟

حدادعادل تأكید كرد: به نظرمن علت مهم آن است كه در هر دوره ای آدم های بزرگی ظهور كرده اند كه خودشان را برای مردم و كشور می خواستند و عاشق این مرز و بوم بودند و هیچ چیز را برای خودشان نمی خواستند . در یك كلام دنیا را عاشق ها ساخته اند و نفعش را عاقل‌ها برده اند.

وی تصریح كرد: سردارانی كه شما در این مجموعه به سراغشان رفتید از جنس آدم های بزرگ عاشق هستند، اگر ما آنها كه در تاریخ بودند را ندیدیم اما معاصران حاضر در جنگ را تجربه كرده ایم. رشادت این سرداران بود كه این كشور را در مقابل دشمن حفظ كرد. و فایده كار شما در این است كه این ارزش ها گسترش داده می شود.

رئیس فرهنگستان ادب پارسی خاطرنشان كرد: باید این جنگ را به دید سرمایه نگاه كنیم و كاری كنیم تا نسل آینده با ارزش های جنگ زندگی كند. باید هرچه می توانید هنر و ذوق و سلیقه به خرج دهید و همت كنید و نگذارید این سرداران انقلاب اسلامی با گذشت زمان فراموش شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار