در يك ماه نخست سال آبي جاري، در چهار "حوضه آبریز" اصلي كشور بارش رخ داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ماه مهر امسال در چهار حوضه درياي خزر، درياچه اروميه، فلات مركزي و سرخس به ترتيب 36، دو، يك و 12 ميليمتر بارش رخ داده است.

حجم بارش هاي شش "حوضه آبريز" اصلي كشور از ابتدای مهرماه جاری (مهرماه 92) تا ابتداي آبان ماه، 29 درصد در مقایسه با دوره مشابه متوسط درازمدت كاهش يافته است.

حجم بارش ها در شش حوضه اصلي كشور در مقايسه با سال آبي گذشته نیز 17 درصد افزايش داشته است.

براساس اين گزارش، حجم بارش ها در يك ماه نخست سال آبي جاري در حوضه دریای خزر در مقایسه با دوره مشابه متوسط درازمدت هشت درصد كاهش و در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته بدون تغيير باقي مانده است.

همچنين حوضه خلیج فارس با کاهش 100 درصدی بارش در مقايسه با دوره درازمدت و كاهش 100 درصدی بارش در مقايسه با دوره مشابه سال آبي گذشته مواجه است و در يك ماه نخست سال آبي جديد، بارشي در اين حوضه رخ نداده است.

بر اين اساس، بارندگی ها در حوضه دریاچه ارومیه نیز 87 درصد در مقايسه با درازمدت کاهش و 75 درصد در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته كاهش یافته است.

در حوضه مرکزی کشور نیز در مهرماه جاري 67 درصد كاهش حجم بارندگی در قياس با درازمدت اتفاق افتاده است و این میزان در حوضه مرزی شرقی 100 درصد منفي بوده است.


برچسب ها: بارش ، آبریز ، حوضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار