بسياري از بيماري‌ها و آسيب‌ها، ناشي از مواجهه انسان با سرب است و اين ماده خطرناك سالانه موجب مرگ حدود 250 هزار نفر از مردم جهان مي‌شود.

سعيد هاشم، كارشناس ارشد بهداشت محيط در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: سرب به طور عمده در هوا، گرد و خاك، زمين و آب وجود دارد مي‌تواند از طريق سيستم تنفسي و گوارشي وارد بدن شود. 

وي با بيان اينكه مواجهه با سرب يك مشكل عمده بهداشتي محسوب مي‌شود، تاكيد كرد: در صورتيكه سطح سرب در خون انسان بالا برود، در آن صورت ممكن است عوارض خطرناكي به وجود آيد و حتي در مدت زمان نه چندان طولاني نيز حيات انسان با خطر مواجه شود. 

هاشمي گفت: بسياري از بيماري‌ها و آسيب‌هاي ناشي از مواجه انسان با سرب است و اين ماده خطرناك سالانه موجب مرگ حدود 250 هزار نفر از مردم جهان مي شود. 

وي يادآور شد: تقريباً تمام دستگاه‌هاي بدن مي‌توانند تحت تاثير سرب قرار گيرند و اين ماده به ويژه تاثيرات مخربي از جمله بر روي ضريب هوشي، فشار خون و رفتار و تكامل انسان داشته و مي‌تواند موجب آسيب‌هاي عصبي و كليوي نيز شود. 

هاشمي خاطر نشان كرد: كنترل منابع سرب به ويژه در بنزين، ظروف سراميك سرب در آشپزخانه، رنگ ‌هاي ساختماني، لوله‌هاي آب و برخي مواد صنعتي از جمله راههاي كاهش تاثير سرب بر روي انسان است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سرب ، زمین ، مغز ، بیماری ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار