ذخیره سازی ، بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی مهمترین دغدغه های کشاورزان است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری استاندار مازندران در نشست با تشکل های بخش کشاورزی به منظور بررسی راهکارهای لازم برای ذخیره سازی و صادرات مرکبات امسال استان، گفت: باغداری مازندران یک ظرفیت و امکان ویژه است.

فلاح با اشاره به پیش بینی برداشت دو میلیون و 200 تن مرکبات در مازندران ، بر برنامه ریزی اصولی و عملی برای صادرات این محصول تاکید کرد و افزود :برنامه های ترویجی و حمایتی برای تجهیز و بهبود فضاهای ذخیره سازی موجود در روستاها دنبال شود.

استاندار مازندران بر برجسته تر شدن نقش دانشگاه در زمینه تحقیق و پژوهش حوزه های مختلف کشاورزی و بحث های توسعه ای با هدف بهره گیری مسوولان و فعالان بخش های مختلف کشاورزی از ظرفیت رسانه ملی در راستای اطلاع رسانی به کشاورزان تاکید کرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران در این نشست با اشاره به این که زنجیره ارزشی بخش کشاورزی باید در استان شکل بگیرد، گفت: با این راهکار، محصول به سفارش و برابر با نیاز و تقاضای مورد نظر فروخته خواهد شد.

احسانی با بیان این که قانون افزایش بهره وری به تشکیل صندوق های توسعه شهرستانی و استانی صراحت دارد، افزود: دستگاه های اجرایی، تشکل ها و بانک های استان در راستای تحقق این مهم هماهنگ عمل کنند.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت موسسه تحقیقات در بخش کشاورزی شد و تصریح کرد: برای صادرات محصولات باغی و کشاورزی باید برنامه ها و پیشنهادهای قابل اجرا به صورت ملی مطرح و پی گیری شود.

مازندران 110هزار هکتار باغ مرکبات دارد/س.

برچسب ها: بازار ، کشاورزی ، دغدغه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.