مدير عامل بانک تجارت گفت : بانک هاي عامل مي توانند با تخصيص منابع صندوق توسعه ملي به شيوه تامين مالي زنجيره اي (Chain Financing) ، نقش مهمي در تحقق اهداف اين صندوق و رونق توليد و کارآفريني در کشور ايفاء کنند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانک تجارت ؛ محمدرضا فلاح در همايش بين المللي صندوق توسعه ملي با اشاره به تجارب ديگر کشورها در ايجاد و بهره برداري از صندوق هاي ثروت ملي اظهار داشت : صندوق توسعه ملي در کشور ما نيز مي تواند نقش تعيين کننده اي در کنترل تورم و جلوگيري از بروز پديده بيماري هلندي ، جلوگيري از نوسان نرخ ارز و کاهش هزينه تامين مالي بدهي دولتي داشته باشد و از طريق کارآمدسازي نظام تامين مالي ، به افزايش رشد اقتصادي کشور کمک کند.

مديرعامل بانک تجارت در ادامه با تاکيد بر اهميت نقش شبکه بانکي در تخصيص بهينه منابع صندوق توسعه ملي اظهار داشت : بانک ها مي توانند با دسترسي به پايگاه هاي اطلاعاتي مناسب از مشتريان و ارتباط ساده تر و سريع تر با صاحبان مشاغل و نيز برخورداري از تجربه و تخصص کافي در ارزيابي پروژه هاي سرمايه گذاري و بهره مندي از امکانات لازم براي تخصيص اعتبار و وصول مطالبات ، دستيابي به اهداف صندوق توسعه ملي را تسهيل کنند.

مديرعامل بانک تجارت سپس به موضوع تقويت زنجيره هاي تامين مالي در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت : يکي از مشکلات فعلي بنگاه هاي اقتصادي کشور ، تامين سرمايه در گردش آنهاست که در اين بخش بانکها مي توانند با توجه به روابط تجاري بنگاه هاي تجاري و تامين مالي کل زنجيره سرمايه گذاري و توليد ، منابع مالي را به کل زنجيره ، تزريق و به توسعه فعاليت زنجيره کمک کنند. 

فلاح افزود: علاوه بر اين با شکل گيري فرآيند هاي تخصيص منابع به زنجيره هاي توليد ، مشکل ارائه وثايق به بانکها براي دريافت بموقع منابع مالي نيز تا ميزان زيادي برطرف مي شود.

وي گفت : مي توان اسناد تجاري صادره در هريک از حلقه هاي زنجيره اي را به عنوان وثيقه معتبر استفاده کرد.

فلاح افزود : تامين مالي زنجيره تامين همچنين به بانکها اين امکان را مي دهد تا با نرخ هاي سود منطقي تري به اعطاي تسهيلات اقدام کنند که در نتيجه آن هزينه هاي تامين مالي بنگاه ها کاهش و سرعت تامين منابع مالي نيز به ميزان زيادي افزايش خواهد يافت.

مدير عامل بانک تجارت اظهار داشت : در اين شيوه مي توان از ابزارهاي مختلف تامين مالي به جاي استفاده مستقيم از نقدينگي ، بهره گرفت ، چرخه توليد يا سرمايه گذاري را به گردش درآورد و سرعت انجام عمليات را بالا برد. 

فلاح اهميت زنجيره هاي تامين براي بانک ها را مورد توجه قرار داد و افزود : در شرايط امروز بانک ها به دنبال تخصيص اعتبار به فعاليتهاي اقتصادي هستند که از ريسک اعتباري پاييني برخوردار باشند و تامين مالي زنجيره تامين را مي توان به عنوان يک حوزه کم ريسک تلقي کرد به ويژه آن دسته از بنگاه هاي اقتصادي که بر مبناي يک پيمان استراتژيک ؛ يک زنجيره تامين مالي مناسب بين خريداران و فروشندگان محصولات خود اقدام مي کنند.

فلاح افزود : اين شرکت ها با ثبات بيشتري که در جريان درآمد و توليد خود برقرار مي کنند به عنوان مشتريان کم ريسک بانک ها تلقي مي شوند.

مدير عامل بانک تجارت گفت : استفاده از ظرفيت هاي هاي بانک ها در شناسايي پربازده ترين طرح هاي اقتصادي در کنار تلاش براي بهبود رقابت و کارايي در بانک هاي تجاري و استفاده از منابع صندوق توسعه ملي در تامين سرمايه در گردش بنگاه هاي توليدي در زنجيره هاي توليد از عواملي 
است که زمينه تحقق اهداف صندوق را بيش از پيش فراهم مي آورد. 

خبر ديگري حاکي است ، بانک تجارت رتبه برتر "نهمين همايش بين‌المللي روابـط عمومي ايران " را در رشته "پژوهشي ارتباطي"، به خود اختصاص داد.

اين جايزه در مراسم پاياني اين همايش به دليل ارتباط جامع و نظام‌مند با رسانه‌ها و استفاده از ابزار نوين پژوهشي ارتباطي به روابط عمومي اين بانک اهدا شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار