دبیر کمیته راهبردی قرآن پژوهی و طب معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باهمکاری معاونت فناوری و فرهنگی این وزارت، شش موضوع در زمینه قرآن پژوهی دانشگاه های علوم پزشکی تعیین شده است.

مهدی مصری افزود: در آینده ای نزدیک تحقیقات تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه قرآن و طب سمت و سوی مناسب پیدا می کند.
وی اظهارداشت: نظام سلامت و بهداشت فردی، اعجازهای پزشکی در قرآن، بیماری های نفس، اخلاق و سلامت نفس در قرآن، مراحل خلقت انسان و جنین شناسی از موضوعاتی است که از این پس به صورت ویژه در دانشگاه های علوم پزشکی بررسی می شود.
مصری، درادامه با بیان اینکه تحقیقات قرآنی به دلیل کیفی بودن متغیرها دارای شرایط سختی است، افزود: کمیته راهبردی قرآن پژوهی و طب و معاونت فرهنگی و فناوری وزارت بهداشت با ارائه موضوع های تحقیقاتی و برگزاری کارگاه های روش تحقیق با مدل های کارا دانشجویان و اعضای هیات علمی فعال در حوزه قرآن پژوهی را یاری می رساند.
دبیر کمیته راهبردی قرآن پژوهی و طب معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون پنج کارگاه آموزشی روش تحقیق قرآن پژوهی در دانشگاه های علوم پزشکی کشورر برگزار شده است.
مهدی مصری، با بیان فعالیت این حوزه از سال 89 اظهار داشت: از زمان آغاز فعالیت کمیته قرآن پژوهی با همکاری معاونت دانشجویی برگزاری همایش های استانی قرآن و سلامت در دستور کار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا از اوایل سال 90 مسئولان بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی اقدام به برگزاری سالانه این همایش کردند.
مصری، برای شرکت در همایش استانی قرآن و سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.