در حال حاضر انواع باطري براي خودروهاي مختلف در داخل کشور ساخته مي شود و از اين حيث مشکلي براي تأمين باطري مورد نياز کشور وجود ندارد.

گل شيرازي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين خبر افزود: در حال حاضر مصرف باطري کشور با وجود حدود 16 ميليون خودرو در حال تردد، حدود 10 ميليون باطري است که با برنامه ريزي صورت گرفته اين ميزان در کشور توليد و تأمين خواهد شد.

وي همچنين به کيفيت بالاي باطري هاي ايراني اشاره کرد و گفت: باطري هاي ساخت داخل از لحاظ کيفيت قابل رقابت با مشابه خارجي بوده و با گارانتي 18 ماهه عرضه مي شوند.

گل شيرازي همچنين با تأکيد بر لزوم برداشته شدن محدوديت هاي صادراتي تصريح کرد: در حال حاضر 70 درصد ظرفيت کارخانه هاي توليد باطري به کار گرفته شده است که با برداشتن محدوديت هاي صادراتي مي توان ظرفيت هاي خالي را هم به توليد رساند و در بازارهاي جهاني هم حضور پيدا کرد.

وي با اشاره به راه اندازي 40 واحد ديگر باطري سازي درکشور گفت: با راه اندازي اين 40 واحد مي توان ميزان توليد کشور را به 40 ميليون قطعه باطري درسال رساند.

رئيسي انجمن توليدکنندگان باطري با اشاره به رشد 40 درصدي در توليد باطري کشور خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال قبل توليد باطري افزايش 40 درصدي را تجربه مي کند و از لحاظ تأمين و توزيع اين کالاها پرهيزينه هيچ مشکلي در کشور وجود ندارد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار