مجموعه 6 جلدی "غرب‌شناسی" با حضور مدیر عامل انتشارات سروش‌، مدیر روابط عمومی صدا و سیما و مسئول کتابخانه ملی مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، مراسم رونمایی از کتاب 6 جلدی "غرب‌شناسی" صبح امروز با حضور مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما‌، مدیر عامل انتشارات سروش و مسئول کتابخانه ملی مجلس شورای اسلامی در محل انتشارات سروش برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم، مهدی فضایلی؛ مدیر‌عامل انتشارات سروش با اشاره به ضرورت شناخت غرب به عنوان یک واقعیت انکار‌ناپذیر گفت‌: غرب به عنوان یک واقعیت مهم با ارزش با فرهنگ و تکنولوژی خود، دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه غرب شر مطلق نیست، افزود‌: از باب آنچه در فرهنگ غرب به ما برای پیشرفت کمک می‌کند، آن را در خدمت ارزش‌های دینی خود به واسطه تجربه‌هایشان در بیاوریم. برای از بین بردن این سلطه ناگزیر از تلاشی بیش از تلاش غرب هستیم؛ آنچه معتقدیم جز با اتصال به وحی به آن دست نمی‌یابیم در فرهنگ غرب مفقود است.

فضایلی با اشاره به دشمنی غرب با ما و تعارض فرهنگ ما با فرهنگ غرب تصریح کرد‌: ما باید در مسیری که قرار بر پیمودن آن است به شناخت ویژگی‌های غرب از جمله ویژگی خود محوری غرب دست پیدا کنیم. در این مجموعه 6 جلدی غرب‌شناسی‌، غرب از نگاه نویسندگان غربی مورد نقد قرار گرفته است افراد دست‌پرورده نظام ارزشی غرب‌، به نقد غرب در تمام حوزه‌ها پرداختند؛ این اثر از حیث اینکه غرب توسط نویسندگان غربی مورد نقد قرار گرفته باورپذیر‌تر است.

مدیر انتشارات سروش با اشاره به آغاز به نگارش کتاب‌هایی با موضوع آمریکا عنوان کرد‌: هنر و مهمتر از همه سینما در بخش آمریکا‌شناسی تحت عنوان هالیوود شناسی در دست تهیه داریم امیدواریم تا نمایشگاه کتاب سال آینده چاپ و منتشر شود.

در ادامه این مراسم، محمد رجبی رئیس کتابخانه ملی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به علت پرداختن به مسئله غرب گفت‌: علت پرداختنم به مسئله غرب و برداشتن گام بلند در این زمینه این است که امروزه غرب به یک معنا به معنای جهان امروز است‌. امروز در دنیا از جهان‌بینی، نه جان‌بینی سخن می‌گوییم و این همان مسئله مطرح شده در واقع‌بینی غرب است.

وی با اشاره به نئاتر استاد سمندریان در سال‌های گذشته گفت‌: انسان امروز مانند کرگدن یک بعدی و بدون بصیر است و این انسان نتیجه تفکر غرب است بنا به گفته احمد فردی غرب نیمه تاریک وجود انسان است با یک چهره عالم را نبینیم این عالم را با شدت و ضعف‌های آن بشناسیم؛ مجموعه 6 جلدی غرب‌شناسی در نشان دادن بعد سیاسی و فرهنگی غرب بسیار موثر است ان‌شاءالله انتشارات سروش نگارش کتاب‌های غرب‌شناسی را ادامه دهند در این صورت ناشران دیگر در این زمینه با شما رغابت خواهند کرد‌.

رئیس نهاد کتابخانه ملی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری به فراگیری نگارش کتاب‌هایی با موضوع غرب‌شناسی گفت‌: امیدوارم پژوهشکده‌هایی با عنوان غرب‌شناسی در آینده داشته باشیم؛ امیدوارم این کار شایسته آغاز راهی هم برای انتشارات سروش و هم ناشران دیگر باشد تا بتوانیم نگارش کتاب‌هایی با عنوان غرب‌شناسی را توسعه دهیم؛ نگارش اینگونه کتاب‌ها برای ما ضرورت بیشتری دارد ضمن آگاهی از مسائل جهانی در بعد فرهنگی ما را عمیق‌تر نسبت به پیرامونمان و خودمان می‌سازد.

در پایان این مراسم مجموعه 6 جلدی غرب‌شناسی با حضور مدیر عامل انتشارات سروش‌، سید تقی سهرابی؛ مدیر روابط عمومی صدا و سیما و محمد رجبی؛ مسئول کتابخانه ملی مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

انتهاي پيام/ص
برچسب ها: غرب شناسی ، غرب ، کتاب ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.