كالري ها كه نقش زيادي در "چاقي" و "لاغري" ايفا مي كند مي تواند با به كار گرفتن شيوه هاي جديد به چاقي و اضافه وزن كمك كند.

فاطمه حسيني، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تنها راه كاهش يا افزايش وزن شمردن كالري بوده و با توجه به اينكه بدن مواد مغذي مختلف را متفاوت پردازش مي كند كه مي توان نتيجه گرفت كه تناسب مواد مغذي مهمتر از مقدار غذاي خورده يا كل كالري دريافتي بدن است.

وي افزود: شمردن كالري، نمادي از كالري مصرفي فرد در طول روز است و تمام اين فاكتورها از جمله ميزان متابوليسم پايه، ورزش، ميزان كل ماهيچه ها و كشيدن سيگار بر روي كالري مصرفي روزانه اثر مهمي مي گذارد.

وي خاطرنشان كرد: تعادل ميان كالري سوزانده شده و مصرفي از موضوع بسيار مهمي برخوردار است زماني كه اين تعادل كالري باشد وزن به صورت ايده آل و پايين تر ظاهر مي شود.

وي يادآور شد: مصرف وعده هاي غذايي به منظور اينكه گرسنگي پديدار نشود و در معرض پرخوري قرار نگيريد، به كاهش وزن كمك بسيار مهمي مي كند.

وي اظهار داشت: انجام حركات ورزشي به رسيدن به كاهش وزن به خصوص در مناطقي از بدن فرد كه چربي بيشتري دارند را تسهيل كند و به بهترين نتايج كاهش چربي با ورزش و رژيم دقيق خواهد رسيد.

حسيني اذعان داشت: هنگام استفاده از وعده ها و ميان وعده هاي كوچك ميزان انرژي دريافتي از زماني كه سه وعده غذايي بزرگ خورده مي شود افزايش پيدا نمي كند./ع2


انتهاي پيام/

برچسب ها: انرژی ، کالری ، چاقی ، لاغری ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار