عضو فراکسیون روحانیون در پی نطق سخنگوی دولت در صحن علنی گفت: آقای نوبخت را رفیق می‌دانیم ولی نباید از برخی ادبیات استفاده کند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حمید رسایی در جلسه علنی امروز سه شنبه طی تذکر آیین نامه‌ای گفت: ضمن خسته نباشید به برادران دولت که در جلسه حضور دارند و تلاششان خدمت به مردم است.

وی افزود: دوستان دولتی، جناب آقای نوبخت پشت تریبون بعضی عناوینی به کار می‌برند که انگار منت می‌گذارند که یک لایحه آورده‌اند به مجلس و مثل این می‌ماند که می‌توانستند نیاورند یا می‌گویند اگر تصویب نکنید، ما کارهای شما را انجام نمی‌دهیم این ادبیات درستی نیست.

وی افزود: اگر درخواست نمایندگان از دولت غیرقانونی است نباید به این عمل غیرقانونی عمل شود اگر قانونی است که دولت هم باید کار مردم را انجام بدهد نمایندگان کار شخصی ندارد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس اظهار داشت: این عصبانیت ناشی از این است که بیشتر دوستان می‌خواهند این مصوبه رای بیاورد ولی شاید نظر مجلس چیز دیگر است و این لحن نباید با این شکل با مجلس برخورد شود حتی وی وقتی از پشت تریبون پایین آمد شدیدتر از آن لحن را با بنده به کار بردند که شخصی بود و ما آقای نوبخت را رفیق می‌دانیم ولی این جا مجلس است و نباید از این لحن استفاده شود.

رسایی تصریح کرد: اگر این دلسوزانه است که ان‌شالله است اما این لحن درست نیست و جواب نمی‌دهد، مجلس یا همراهی می‌کند رای می‌دهد و همکاری نمی‌کند و رای نمی‌دهد که آن وقت شما می‌توانید بگویید قانون اجازه نداد و این دعوا ندارد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد که ریاست این جلسه را برعهده دارد در پاسخ به آقای رسایی گفت: البته دوستان با شناختی که از برادر آقای نوبخت دارند ادبیات ایشان یک ادبیات مسالمت آمیز، دوستانه و صمیمی است بلکه آن چه اشاره کردند ناظر به این بود که اگر این 6 درصد در اختیار دولت قرار بگیرد با یک ظرفیت بیشتری می‌تواند پاسخگوی درخواست‌های منطقی همکاران در حوزه انتخابیه باشد.

وی افزود: اگر این 6 درصد به منابع  بودجه عمومی دولت اختصاص داده شود قطعا ما با محدودیت منابع نمی‌توانیم آن گونه که میل داریم در جهت پاسخ به درخواست‌های شما اقدام کنیم و این منظور آقای نوبخت بود ولی ممکن است احیانا دوستان با ادبیاتی که بیان شد انتظارشان تفاوت داشت.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار