استاندار خراسان شمالی گفت: دانشجویان سرمایه های کشور هستند.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، سيد علي اكبر پرويزي در نشست دوره اي استاندار و روساي دانشگاه های مركز استان با بیان اینکه توجه به ارتقاء سطح علمي و رفع مشكلات آنها ضروري است، گفت : بيشتر منابع دانشگاه ها ، ملي است و مسولان براي جذب امكانات و اعتبارات ملي تلاش بيشتری کنند.

وي اظهار داشت : تجميع بعضي از واحدهاي دانشگاه مرتبط با هم در منطقه اركان مي تواند مشكلات را به حداقل برساند و باعث توسعه علمي و تعامل بيشتر شود .

وی خاطر نشان كرد : همكاري بين دانشگاه ها و استفاده از امكانات نرم افزاري و آزمايشگاهي به صورت مشترك باعث هم افزايي مي شود 

پرویزی افزود : نگاه بخش نگري مشكل ساز است بايد نگاه ها را عوض كنيم و در كنار توسعه آموزش عالي استان به توسعه ساير بخش ها نيز توجه شود .

وی اظهارداشت: مشكلات دانشگاه ها مشترك است با همكاري ، تعامل و همدلي مي توان خيلي از اين مشكلات را بر طرف كرد .

وي با تأكيد بر لزوم بررسي و پايش مشكلات دانشجويان و دانشگاهها گفت : براي بررسي مسائل مراكز آموزش عالي استان اين جلسات تحت عنوان شوراي آموزش عالي استان به صورت دوره اي برگزار شود .

استان خراسان شمالي داراي 40 واحد دانشگاهي است كه حدود 50 هزار دانشجو در رشته هاي مختلف مشغول به تحصيل مي باشند كه از اين تعداد 60 در صد آن در مركز استان تحصيل مي كنند و در حال حاضر كمبود هيأت علمي ، كمبود خوابگاه و مشكل اياب و ذهاب از دغدغه هاي مهم اين مراكز مي باشد ./س

برچسب ها: دانجو ، سرمایه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.