معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 2 گفت: با توجه به شیوع بیماری پوکی استخوان در بین مردم شهر نشین، کلاسهای آموزشی این بیماری خاموش در 31 خانه سلامت منطقه برگزار می شود.

 
صابونچی درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه شهر نشینان نسبت به شیوع، علت ها و روش های مقابله با پوکی استخوان آشنا نیستند که این ضریب ابتلا به این بیماران را بالا می برد و عدم توجه به این بیماری خاموش لطمه های جبران ناپذیر و آثار غیر قابل برگشتی بر سلامت و تندرستی شهروندان وارد می کند. 
 
وی افزود: بر این اساس شهرداری در 31 خانه سلامت اقدام به بر پایی کلاسهای آموزشی آشنایی با پوکی استخوان و روش های مقابله با آن نموده است. 
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی در ادامه تصریح کرد: ارائه الگوهای تغذیه سالم، روش های مقابله با این بیماری، عوامل موثر در ایجاد پوکی استخوان، درمان این بیماری از جمله خدمات ارائه شده در قالب این کلاسهای آموزشی خواهد بود. 
 
صابونچی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این کلاسهای آموزشی بیشتر افراد میانسال و سالخوردگان هستند میان بیان داشت: متاسفانه جوانان با توجه به دغدغه ها و عدم توجه به این بیماری خاموش در کلاسهای آموزشی مربوط شرکت می کنند و این مسئله اثر بخشی آموزش های پیشگیرانه را بسیار پایین می آورد. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: انتقال  آگاهی و اطلاعات بیماری های مربوط به زندگی شهر نشینی و اطلاع رسانی در این عرصه ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری ها چون پوکی استخوان که به عنوان بیماری خاموش شناخته می شود از اهداف برگزاری این کلاسهاست. /ل
برچسب ها: استخوان ، پوکس ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار