پژوهشگران پارک علم و فناوری اصفهان موفق به طراحی و ساخت ماژول جهت تولید و ذخیره کلید ها و انجام عملیات رمزنگاری شدند.

محمود شیخ زین الدین رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار فناوري نوين باشگاه خبرنگاران گفت: پژوهشگران پارک علم و فناوری اصفهان موفق به طراحی و ساخت ماژول جهت تولید و ذخیره کلیدها، انجام عملیات رمزنگاری و امضای دیجیتال (کیا3) شدند.
 
وی افزود: ماژول امنیتی کیا 3 یک محصول سخت افزاری است که به عنوان ابزاری کاملا امن و مطمئن جهت تولید و ذخیره کلید 5 ، انجام عملیات رمزنگاری و امضای دیجیتال به کار برده می شود.
 
 شیخ زين الدین با بیان اینکه طراحان کاربردهای رایانه ای می توانند  امنیت مطلوب را در این کاربرد ها  و با بهره گرفتن از ماژول کیا 3 به  عنوان یک منبع نفوذ ناپذیر است تامین کنند اظهار داشت: از جمله مهمترین سرویس های امنیتی که ماژول کیا 3 ارائه مینماید می توان به انواع سرویس های محرمانگی، صحت، احراز اصالت اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد:با استفاده از این خدمات، طراحان نرم افزار می توانند  امنیت کاربردهایی همچون انتقال، پردازش و ذخیره امن اطلاعات حساس، قفل گذاری نرم افزارهای ارزشمند، رمزنگاری با کلید های مخفی درون ماژول، احراز اصالت مطمئن کاربران را با سهولت هر چه بیشتر فراهم  نمایند.
 
وی  با بیان اینکه  هسته اصلی ماژول کیا3 یک سیستم عامل استاندارد و کارت هوشمند مبتنی بر استاندارد ISO، 7816 است افزود: با این وجود ماژول کیا 3  علاوه بر حالت کارت هوشمند به صورت  سی دي رام مجازی داخلی نیز قابل استفاده است که رابط کارت  هوشمند کیا 3  با پشتیبانی از این سیستم عامل ، سرویس های کارت هوشمند اصیل ( و نه شبیه سازی شده) را به برنامه های کاربردی توسعه دهنگان حرفه ای ارائه می دهد.
 
 شیخ زین الدین  تصریح کرد: ماژول کیا 3 با بهره گیری از طراحی و پیاده  سازی  بر اساس نیازمندی های کشور یک محصول بومی به حساب می اید که وسعت زیاد و کیفیت بالای خدمات امنیتی این ماژول  حتی در مقایسه به  محصولات خارجی نیز آن به یک محصول  منحصر به  فرد تبدیل  نموده است.
 
وی خاطرنشان کرد: قابلیت تولید  زوج کلید، به صورت سخت افزاری تا 4096 بیت، قابلیت امضای دیجیتال  اسناد به صورت سخت افزاری تا 4096 بیت ، استفاده از الگوریتم رمز بومی پایا 2، نصب نرم افزارهای مورد نیاز به صورت  خودکار از حافظه داخلی توکن ( سی دی رام مجازی داخلی )نرم افزار مدیریت توکن فارسی و انگلیسی، قابلیت به روز رسانی خود کار نرم افزار مدیریت توکن و پوشش کل فضای حالت برای تولید کلید های مقارن و  نامقارن از  جمله ویژگی های این ماژول سخت افزاری است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.