در کنگره بین المللی سرطان سينه مهمانان خارجی و ملی دست اندر کار در زمینه سرطان سینه تجربه های علمی خود را در قالب سخنرانی و کارگاه های آموزشی به همکاران منتقل می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد اسماعیل اکبری، رئیس کنگره سرطان سينه گفت:، سرطان سينه به عنوان نخستین سرطان زنان ایرانی و با بالاترین رشد در کشور و منطقه، سالانه قریب ۸۵۰۰ نفر را مبتلا می کند که بیش از هفتاد درصد آنها بیش از ۵ سال با این بیماری زندگی می کنند.

وی با بیان  این که سرطان سينه از  بیماری های استثنایی است که با غربالگری امکان کمک بیشتر به مردم را می توان برای آن فراهم کرد عنوان کرد:برای انجام چنین امر مهمی زیر ساخت ها و سازوکارهای گوناگون مورد نیاز است. کنگره های بین المللی سرطان سينه در مرکز تحقیقات سرطان یکی از این راهکارهاست که پاسخگویی نیازهای روز همه دست اندرکاران مراقبت از
این بیماری است و این کنگره ها بخوبی از عهده این مسئولیت بر آمده اند.

اکبری ادامه داد:  مهمانان خارجی و ملی دست اندر کار این بیماری تجربه های علمی خود را در قالب سخنرانی و کارگاه های آموزشی به همکاران منتقل می کنند. نکته مهم اینکه در اینجا جمع همه همکارانی که با تخصص های مختلف پاسخگوی نیاز بیماران هستند توانسته است به تجمیع قوا و امکان کار گروهی بیشتر کمک کند.

وی افزود:در سال ۱۳۹۱ نیز با موضوعات جدیدی همچون رادیوتراپی حین عمل ، روش های مدرن جراحی و تست های کلینیکی و پاراکلینیکی تشخیصی جدید، پنجره های تازه ای را بسوی همکاران عزیز می گشائیم تا پاسخگوی استقبال عظیم آنان باشیم.

رئیس کنگره سرطان سینه تصریح کرد:در این کنگره بیش از ۴۰۰ مقاله دریافت کرده ایم و قریب ۱۰۰۰ نفر مهمان ثبت نام کرده اند که برای یک بیماری رکورد شگفت انگیزی می باشد.

وی اظهار کرد: محور های "نهمین کنگره بین المللی سرطان سينه" شامل اپیدمیولوژی، ریسک فاکتور ها، پیشگیری و غربالگری، بیولوژی ملکولی و ژنتیک، تازه های تشخیص و مرحله بندی، تازه های درمانی، توانبخشی ،مسائل روانی و اقتصادی اجتماعی ،سلامت معنوی و تغذیه است.

شایان ذکر است این کنگره۷  تا ۹ اسفند در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار میشود. /ح

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار