استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: مشكلات و موانع موجود اجراي طرح تطويل باند فرودگاه ياسوج در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.

 
سيد موسي خادمي در آيين بازديد از فرودگاه ياسوج در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: طول مسير اجراي اين طرح افزون بر 600 متر پيش بيني شده است.
وي بيان كرد: زندان مركزي ياسوج و دكل هاي روشنايي ورزشگاه 15 هزار نفري ياسوج در دو طرف انتهايي باند اين فرودگاه از مهمترين موانع موجود براي اجراي اين طرح است كه بايد با هماهنگي، برنامه ريزي صحيح و كارعلمي و تخصصي اين مشكلات مرتفع شود.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد افزود: البته براي رفع اين موانع از جمله جابه جايي زندان مركزي ياسوج نيازمند كار كارشناسي دقيق و نيازسنجي درست از سوي مسوولان و متوليان امور هستيم.
وي با بيان اينكه انتقال و مكان يابي جديد براي زندان مركزي ياسوج جزو برنامه هاي دراز مدت دست اندركاران و معاونت عمراني استاندار است، افزود: اكنون براي تسريع و اجراي اين كار بايد اقدامات ضروري و كوتاه مدت نيز در دستور كار متوليان امور قرار گيرد.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: با اجراي اين طرح نشست و برخاست هواپيماهاي با بدنه متوسط همچون ايرباس 320 و فوكر 100 در اين فرودگاه امكان پذير خواهد شد.
خادمي ميزان اعتبار مورد نياز براي اجراي اين طرح را افزون بر 300 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: بر اساس توافقات اوليه با مسوولان وزارت راه و شهرسازي 50 درصد اين اعتبار استاني و 50 درصد ديگر نيز از طريق اين وزارتخانه و شركت فرودگاه هاي كشور تامين مي شود.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: اين در حالي است كه تاكنون هيچگونه اعتباري براي اجراي طرح تطويل فرودگاه ياسوج اختصاص داده نشده است.
وي از نصب سيستم كمك ناوبري در فرودگاه ياسوج تا آينده اي نزديك خبر داد و گفت: با راه اندازي اين سيستم امكان پرواز در شب و شرايط نامساعد جوي در اين فرودگاه فراهم خواهد شد.
خادمي موقعيت خاص كهگيلويه و بويراحمد به ويژه در حوزه گردشگري و منابع بكر و طبيعي را يادآور شد و اظهار كرد: توسعه ناوگان هوايي يكي از عوامل اساسي در رونق و شكوفايي توانمندي هاي بالقوه در اين استان است.
وي جذب سرمايه گذاران و ورود بخش خصوصي در حوزه هاي گوناگون را موجب توسعه كهگيلويه و بويراحمد اعلام كرد و افزود: توسعه ناوگان هوايي مهمترين زيرساخت در تحقق اين مهم است.
مدير فرودگاه ياسوج نيز در اين بازديد به خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: هم اكنون هفته اي پنج پرواز از فرودگاه ياسوج به مقصد تهران انجام مي شود كه با افزايش طول باند فرودگاه، نصب سامانه كمك ناوبري (DVOR) و تغيير هواپيماهاي طرح ، پروازهاي داخلي شامل پرواز به مشهد مقدس، كيش و تهران نيز از طريق فرودگاه ياسوج امكان پذير مي شود.
فخرالدين هاشمي افزود: براي خريد تجهيزات سامانه كمك ناوبري (DVOR) افزون بر 20 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي از نصب و راه اندازي اين سامانه در دو ماه آينده در فرودگاه ياسوج خبر داد و افزود: براي (فلايت چك) و بهره برداري از اين طرح به 15 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
هاشمي اجراي تطويل باند فرودگاه را يكي از نيازهاي اساسي براي رسيدن به حداقل استانداردهاي موجود در فرودگاه ياسوج دانست و اظهار كرد: طول باند فرودگاه ياسوج هم اكنون حدود دو هزار و 400 متر است كه با افزايش 600 متر جديد طول باند به رقم قابل قبول خواهد رسيد.
مدير فرودگاه ياسوج ابراز داشت: سال گذشته ميزان اعتبار پيش بيني شده براي اجراي اين طرح از طريق پروژه هاي مهر ماندگار دولت دهم حدود 180 ميليارد ريال پيش بيني شده بود كه محقق نشد.
وي اظهار كرد: بر اساس بررسي هاي لازم و عمليات خاك برداري در انتهاي باند به سمت زندان مركزي اعتبار مورد نياز براي اجراي طرح تطويل باند فرودگاه افزون بر 300 ميليارد خواهد بود.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد در پايان اين بازديد با هواپيماي فوق سبك شخصي، گشتي را نيز بر فراز شهر ياسوج انجام داد./س

برچسب ها: فرودگاه ، تطویل ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.