مشكلات نويسندگان و شاعران كشورمان مانند سريالي تكراري در هر دوره اي به نحوي به اين قشر آسيب زيادي در زمينه نشر مي زند.

باشگاه خبرنگاران-اين روزها شاهد سير جديدي در ادبيات كشورمان هستيم برگزاري بزرگداشت براي شاعران و نويسندگان كشورمان در اين روزها در مقايسه با دو سال گذشته بيشتر شده است اين مسئله نشان دهنده ارج نهادن به نويسنده و شاعر است.
 
بزرگداشت شاعران و نويسندگان مي تواند اميد اندكي براي توجه بيشتر به ادبيات قلمداد شود هرچند اين بزرگداشت ها ابتداي كار است و ادبيات نيازمند نگرش جديدي  به تمام ابعاد آن است.
 
ادبيات نه تنها در زمينه احترام به شاعران پيشكسوت كشورمان بلكه در ابعاد ديگري از جمله بر طرف كردن مشكلات شاعران و نويسندگان در عرصه نشر و پخش كتاب و نقد آثار ادبي هم نيازمند توجه است.
 
نقد آثار ادبي بايد نقدي منصفانه و بدور از حب و بغض ها باشد نقدي كه تنها شاعر و نويسنده و اثر ادبي او نقد كند در نقد به دور از حب و بغض، معايب و محاسن اثر ادبي بيان شود به راستي نقد اثر ادبي چيزي جز اين نيست.
 
مشكلات نويسندگان و شاعران كشورمان سريال تكراري شده كه در هر دوره اي به نحوي به اين قشر آسيب زيادي در زمينه نشر مي زند آسيبي كه به اين قشر از جامعه مي رسد تاثير عميق و غير قابل جبراني بر فرهنگ كشور وارد مي كند.
 
مشكلات پخش و نشر كتاب سبب شده مسائلي از قبيل مافياي كاغذ و مافياي پخش كتاب را شاهد باشيم مسائلي كه به راحتي بيان و به آن پرداخته نمي شود اين مسائل بايد به نحوي برطرف شود در غير اين صورت، مشكلات بيشتري را پيش رو خواهيم داشت كه درنهايت لطمات زيادي بر فرهنگ كشورمان وارد مي كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: شاعر ، نویسنده ، چاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار