اصطلاح مافياي كاغذ كه در روزهاي اخير نقل محفل اتحاديه‌هاي فعال در حوزه صنعت نشر شده بنابر گفته جواد محقق، نويسنده و يكي از داوران هفتمين جايزه گام اول اصطلاح قابل قبولي نيست.

جواد محقق نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران خود را فردي نامربوط با مبحث مافيا دانست و افزود: ما با مافيا كاري ندارم.

وي در ادامه گفت: اصطلاح "مافياي كاغذ" را كه در حال حاضر توسط برخي از فعالان عرصه چاپ و نشر و نويسندگي به كار گرفته مي‌شود به رغم موافقت با امر وجود آشفتگي در بازار كاغذ غيرقابل قبول است.

به گفته محقق امروزه آشفتگي بازار كاغذ تاثير مستقيمي بر روي كار نويسندگان نداشته اما  تاثيرات غير مستقيم آن خودآگاه يا ناخودآگاه از طريق مراكز انتشاراتي به عنوان رابطي ميان نويسندگان و بازار كتاب به اين قشر منتقل مي‌شود.

اين نويسنده اظهار داشت: البته بايد گفت كه آشفتگي بازار كاغذ هرگز منجر به دلسردي نويسندگان نسبت به خلق آثار جديد نشده زيرا با وجود تمامي اين مشكلات با توجه به شواهد موجود علاوه بر افزايش تعداد كتاب‌هاي به ثبت رسيده در سال هاي پس از شكوفايي انقلاب اسلامي نسبت به سال‌هاي پيش از وقوع اين رويداد تاريخ ساز، تا به حال همه ساله شاهد خلق، چاپ و انشار آثار قابل توجه و چشمگيري بوديم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نویسنده ، محقق ، کاغذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار