سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان گفت: منشور و آئين‌نامه شوراي عالي جبهه اصلاح‌طلبان در جلسه گذشته اين جبهه به تصويب رسيد.

"مجيد محتشمي" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه اخير جبهه اصلاح‌طلبان اظهار داشت: در يک بازنگري مجدد منشور و آئين‌نامه شوراي عالي جبهه اصلاح‌طلبان در جلسه گذشته اين جبهه به تصويب رسيد.

وي اضافه کرد: در اين منشور احزاب و گروه‌هاي سياسي متعهد به منظومه فکري اصلاح‌طلبي در راستاي همگرايي و تلاش براي ايجاد وحدت رويه و اتفاق مواضع مشترک، منشور اصلاح‌طلبان را در 7 بند به تصويب رساندند.

محتشمي در تشريح منشور جبهه اصلاح‌طلبان تصريح کرد: ابراز وفاداري به اصول و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و آرمان‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي، تلاش براي تحقق حاکميت قانون و ايجاد محيط مساعد براي رشد فضايل اخلاقي با حفظ کرامت انساني و تحکيم نظام مردم‌سالاري ديني به عنوان منبع اصلي مشروعيت در اعمال حاکميت از جمله بندهاي ذكرشده در منشور جبهه اصلاح‌طلبان است.

وي به بندهاي ديگر اين منشور اشاره و افزود:  تعهد به استيفاي حقوق ملت به ويژه حق آزادي بيان، نهادينه كردن انديشه تحزب و توسعه نهادهاي مدني به عنوان زير ساخت نظام سياسي اجتماعي کشور ، تاکيد بر تحقق توسعه پايدار و استقرار عدالت اجتماعي و اقتصادي در جامعه و  حمايت از تعامل سازنده در روابط بين‌المللي با رعايت ارزش‌هاي اسلامي و صيانت از منافع ملي از ديگر مواردي است كه مورد تاكيد جبهه قرار گرفته و به عنوان بندهاي ديگر در اين منشور ذكر شده‌اند.
 
سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به بازنگري در آئين‌نامه شوراي عالي جبهه افزود: ترکيب هيات ريئسه از 5 نفر به 3 نفر تغيير و مرکب از رئيس، نائب رئيس و دبير خواهد بود و سخنگوي جبهه از ميان اين  3 نفر تعيين خواهد شد و  هيات رئيسه شورا به صورت فصلي و از بين نمايندگان احزاب و عضو شورا به صورت قرعه تعيين مي‌شود.
 
محتشمي ادامه داد: شورا در آئين‌نامه براي تخصصي کردن امور و پيشرفت اهداف جبهه کار گروه‌هاي  مختلفي نظير سياسي، انتخاباتي، فرهنگي، اقتصادي، داوري و ... تشکيل خواهد داد.
 
محتشمي خاطرنشان کرد: رايزني‌ها با برخي افراد به منظور اتحاد، وحدت رويه و  ايجاد تفاهم يشتر ميان اعضا جهت رسيدن به  مواضع مشترک تا حصول نتيجه ادامه دارد.

 پيش از اين محتشمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از تدوين منشور 7 بندي اصلاح‌طلبان جهت ارائه آن به رئيس‌جمهوري كشورمان خبر داده بود.(اينجا)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار