دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي گفت: طرح پيشنهادات مختلف از جمله تدوين منشور و برگزاري كنگره سراسري از سوي فعالان اصلاح‌طلب موجب خواهد شد تا گروه‌هاي اصلاح‌طلب براي انسجام بيشتر اين جريان به راهكاري مشخص دست پيدا كنند.

"محمدرضا راه‌چمني" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تدوين منشور اصلاح‌طلبان كه از سوي يكي از فعالان اين جريان پيشنهاد شده بود، اظهار داشت: در صورت تحقق چنين امري قطعا جريان اصلاح‌طلبي نظر مشورتي احزاب و گروه‌ها را براي رسيدن به اهداف مورد نظر خواهد گرفت.
 
وي افزود: منشور اصلاح‌طلبان در جهت هدايت گروه‌ها، احزاب و طيف‌هاي مختلف جريان اصلاح‌طلبي است و در صورت تحقق چنين منشوري برخي از نيروهاي اصلاح‌طلب كه عضو هيچ حزبي نيستند بايد وضعيتشان مشخص شود.
 
اين فعال سياسي به نحوه ارائه و تدوين منشور اصلاح‌طلبان اشاره و تصريح كرد: اگر چنين منشوري از پايين به بالا تدوين شود بسيار بهتر است يعني براساس آن در ابتدا گروه‌هاي اصلاح‌طلب با برگزاري جلساتي منشور مدون را تدوين و آن را در اختيار بزرگان اصلاح‌طلب قرار دهند تا آن‌ها به نوعي بر اين منشور صحه بگذارند و تمامي گروه‌ها فعاليت خود را براساس آن به پيش ببرند تا به يك هماهنگي دروني دست پيدا كنند.
 
دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي در خصوص برگزاري كنگره سراسري اصلاح‌طلبان براي انسجام كه براساس پيشنهادي از سوي يكي ديگر از فعالان اصلاح‌طلب ارائه شده بود، گفت: برگزاري چنين كنگره‌اي براي فضاسازي امري مثبت است اما در ابتدا بايد مجموعه‌هاي اصلاح‌طلب به تفاهمي مشترك در اصول، استراتژي، راهبرد و اهداف درازمدت برسند تا بتوانند با مشخص كردن مواضع خود مسير مربوطه را طي كنند.
 
وي افزود: بعد از تاييد نهايي منشور اصلاح‌طلبان از سوي بزرگان مي‌توان براي توجيه اعضاي شوراي مركزي، كميته‌ها و شوراهاي استاني و شهرستاني به برگزاري كنگره سراسري اقدام كرد.

راه‌چمني در پايان هدف از ارائه چنين طرح‌‌هايي از سوي فعالان اصلاح‌طلب را اينگونه عنوان و خاطرنشان كرد: طرح چنين پيشنهاداتي موجب خواهد شد تا گروه‌هاي اصلاح‌طلب براي انسجام بيشتر اين جريان به راهكاري مشخص دست پيدا كنند. 

گفتني است: "مرتضي الويري" در گفتگويي با بیان اینکه جریان اصلاحات تلاش می‌کند روحانی در اهداف خود شکست نخورد زیرا شکست روحانی شکست اصلاح‌طلبان است، اظهار داشت: منطقی‌ترین روش برای تقویت انسجام اصلاح‌طلبان شکل‌گیری کنگره اصلاح‌طلبان است.

لازم به ذکر است: "رسول منتجب‌نيا" فعال سياسي نيز ضرورت ساماندهي احزاب اصلاح‌طلب را در تدوين منشوري منسجم با همفکري بزرگان اين جريان سياسي همچون "خاتمي"، آيت‌لله هاشمي" و... دانسته است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اجزاب ، وحدت ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار