مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان از برگزاري جشنواره زمستاني از سوم تا 12 بهمن ماه امسال خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ عليرضا ايزدي گفت: چارچوب كلي جشنواره حفظ شده وتنها تغييرات جزئي خواهد داشت.
وي افزود: به دنبال اين هستيم تا بازي‌هاي محلي قديمي استان همدان كه به دست فراموشي سپرده شده را احيا كنيم، همچنين درصدد هستيم تا تعداد ميهمانان خارجي جشنواره را افزايش دهيم.
ايزدي درباره ثبت آثارملي هم گفت: هم اكنون 13 پرونده براي ثبت آثار ملي آماده شده كه شامل مكان رويداد، خوراكي‌ها و آثارمعنوي مي‌شوند.
وي تصريح كرد: 25 تيرماه سال 60 به مناسبت بمباران نماز جمعه و 21 بهمن سال 57 به مناسبت شهادت شهيد مدني دومكان رويدادي است كه پرونده آنها براي ثبت ملي آماده شده است.
مديركل ميراث فرهنگي استان همدان درباره مرمت آثار تاريخي استان نيز گفت: متأسفانه كمبود منابع اعتباري مرمت آثار تاريخي را با مشكل روبرو كرده است، اما با اين حال بخشي از مسجد جامع همدان مرمت شده و حمام حاج آقا تراب نهاوند نيز در حال مرمت است و در صورت تخصيص اعتبار امامزاده اظهر(ع) رزن و خانه مصدقي ملاير نيز در اولويت مرمت هستند.
وي درباره مرمت و بازسازي سرديس دوره ساساني نيز افزود: مطالعات نهايي مرمت اين سرديس توسط گروه كارشناسي انجام شده اما براي اطمينان از صحت اين مطالعات گروه دومي نيز بر روي سرديس ساساني مطالعه مي‌كند.
ايزدي اظهار داشت: مرمت و بازسازي اين اثردوره ساساني به احتمال زياد درتهران و توسط كارشناسان انجام شود.
وي با اعلام اينكه برخي به دنبال حاشيه سازي پيرامون قطع درختان آرامگاه باباطاهر هستند، تأكيد كرد: تعدادي ازكنده‌هاي آرامگاه كه مفيد نبودند ريشه‌كن و دو درخت به علت اينكه كج شده و ريشه‌هاي آنها سنگ‌هاي محوطه را جابجا مي‌كرد، قطع شده است.
وي تصريح كرد: اين درختان عمر خود را كرده و به طور قطع به جاي آنها در محل ديگري درخت كاشته مي‌شود./س
برچسب ها: جشنواره ، زمستانی ، بهمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.