چند تن از نمايندگان پارلمان اروپا در جلسه مشترک با اعضاي هيئت علمي مرکز تحقيقات زن وخانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به موضوع زن و خانواده از ديدگاه اديان پرداختند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، در ابتداي اين ديدار که با حضور خانم بولتن نماینده کاتولیک مسیحی و نماینده پاپ در اتحادیه اروپا، آقای واتینر نماینده اتحادیه اروپا و آقای کریستین شارداک مشاور در کاخ الیزه در محل مرکز تحقیقات زن و خانواده در قم برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدرضا زيبائي‌نژاد مدیر مرکز تحقيقات زن و خانواده ضمن تبيين ديدگاه‌ها وفعاليت‌هاي مرکز تحقیقات زن و خانواده در حوزه مطالعات زنان و خانواده افزود: اين مرکز ديدگاه دين را در مناسبات جديد درحوزه مطالعات زن و خانواده دنبال مي‌کند.
در ادامه اين نشست فریبا علاسوند عضو هيئت علمي مرکز تحقيقات زن و خانواده با اشاره به اصل گفتگوي بين ادياني اظهار داشت: در اديان موضوعاتي فراتر از تفاهم و براي رسيدن به توافق وجود دارد.
موضوع زن و خانواده، يکي‌ از محورهاي رسيدن به اين توافق‌ است و دسته پايه‌هاي مشترکي مانند اعتقاد اديان به طراحي خداوند در مورد خانواده موجود است.
کارشناس مطالعات تحقیقات زن و خانواده با اشاره به اصول مشترک در مورد خانواده در قرآن و کتاب مقدس مسيحيان افزود: در این منابع، اشتراکاتي مانند انسان بودن زن و مرد با توجه به تفاوت‌هايي با کارکردهاي مثبت و طراحي خانواده به عنوان تنها نهاد توليد نسل پاک و مشروع و جايگاه منحصر به فرد خانواده، براي اجتماعي کردن افراد با ارزش‌هاي الهياتي مي‌توان یافت.
عضو هيئت علمي مرکز تحقيقات زن و خانواده قداست خانواده را به عنوان يک نظريه در اديان قابل پيگيري دانست وتاکيد کرد: اين نگاه به خانواده باعث جايگزين‌ناپذيري خانواده به عنوان مبدا ارتباط زن و مرد مي‌شود.
علاسوند به ايده‌هاي مخالف مشترک در اسلام و مسيحيت اشاره کرد و گفت: مخالفت با نظريه جنسيت معناي بي‌اهميت کردن تفاوت‌هاي ميان زن و مرد، اعتقاد به برابري مطلق همه جانبه، درحد از بين رفتن فوايد و کارکردهاي زنان و مردان، از مشترکات است.
کارشناس مطالعات زن و خانواده اظهار داشت: راهبردهاي فمينيسمي حاکم در جهان مانند لزبينيسم، سقط جنين و قانون‌زدايي از ازدواج و طلاق، به همراه عرفي و سيال شدن قوانين، باعث شده است نياز به مذهب که حاوي مفروضات پيشيني و اعتقادات بنيادي درباره زندگي بشر هست ملغي شود.
علاسوند پيشنهاد نشست‌هاي مشترک دوره‌اي بين مرکز تحقيقات زن و خانواده و مراکز علمي دنياي مسيحيت و نشريه مشترک با عنوان خانواده و مذهب را مطرح کرد که مورد استقبال قرارگرفت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.