وزات نفت به منظور جبران کمبود منابع گازي کشور در نيمه دوم سال به ويژه فصل زمستان اقدام به استفاده از ساير منابع سوختي مايع همانند مازوت براي تامين نياز بخش هاي مختلف کشور از جمله مصارف خانگي و نيروگاه ها کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بيژن نامدار زنگنه در حاشيه ي همايش هاي بين المللي صندوق توسعه ي ملي،ثروت ملي مديريت ريسک در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران درخصوص کمبود تامين سوخت گاز در فصل زمستان گفت: متاسفانه در رابطه با تامين گاز مصرفي نيمه دوم سال با کمبود مواجه هستيم که براي جبران کسري منابع گاز در نيمه دوم سال بويژه فصل زمستان اقدام به استفاده از ساير منابع سوختي مانند مازوت براي تامين نيازهاي سوختي همه ي بخش ها مانند مصارف خانگي و نيروگاه ها کرده است.

وي با بيان آنکه فاز 14 و 15 پارس جنوبي امسال وارد چرخه تامين گاز کشور نمي شوند تصريح کرد: به علت کمبود اعتبارات مالي مورد نياز اين دو بخش از پارس جنوبي آماده ي بهره برداري براي تامين گاز مورد نياز کشور نيستند.

بيژن نامدار زنگنه در رابطه با موضوع پرداخت يارانه از محل بودجه ي شرکت ملي نفت و شرکت ملي گاز عنوان کرد: اين موضوع متاسفانه در دولت گذشته اتفاق افتاده به طوري که دولت دهم به منظور تامين منابع مالي و پرداخت يارانه ي نقدي اقدام به برداشت از منابع مالي شرکت ملي نفت و شرکت ملي گاز کرد که متاسفانه ضربه ي جبران ناپذيري را به اين دو شرکت وارد کرد.

وي درخصوص روند واردات بنزين به کشور گفت: واردات بنزين در گذشته هم وجود داشته به طوري که طبق آمار روزانه بين يک تا دو ميليون ليتر در روز و حتي در برخي موارد تا چهار ميليون ليتر در روز بنزين وارد کشور شده است.

وي ادامه داد: در رابطه با بحث واردات بنزين در حال حاضر واردات چهار ميليون ليتر در روز مورد نياز کشور است.

وي در مورد افزايش قيمت بنزين و رسيدن آن به ليتري هزار تومان گفت: اين خبر کذب محض است ودر حال حاضر دولت به ويژه وزارت نفت هيچ برنامه اي براي افزايش نرخ بنزين ندارد.

وي در رابطه با ميزان نياز صنعت نفت و گاز کشور به سرمايه گذاري خارجي گفت: نياز به منابع داخلي و خارجي در اين صنعت بسيار بالاست به طوري که طي پنج سال آينده اين صنعت نياز به يکصد ميليارد دلار سرمايه گذاري دارد.

وزير نفت درخصوص عرضه ي نفت در بورس انرژي عنوان کرد: پروسه ي عرضه ي نفت در بورس انرژي به طور کلي مورد تأييد وزارت نفت است و اين وزارت خانه دستور عرضه محدود نفت در مرحله ي اول از طريق بورس انرژي را صادر کرده است که اين کار به مرور زمان شاهد افزايش حجم عرضه ي نفت در بورس انرژي خواهد شد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: نفت ، تامین ، نیاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار