معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هر هفته کمیته کمبود دارو بصورت مشترک با شرکت‌های دارویی و مسئولان ذیربط استان و استان اصفهان برگزار و کمبود اقلام داروها تعیین و بررسی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رضا محمدی اظهار کرد: با تفاهم نامه اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه افزایش پوشش بیمه‌های داروهای بیماران خاص و سرطانی، قیمت داروها و سهم پرداخت آن برای این بیماران تا حدی کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه وزارت بهداشت و آموزش پزشکی 12 هزار میلیارد ریال به ازای مابه‌التفاوت قیمت داروها به دلیل افزایش پوشش بیمه‌ای به سازمان‌های بیمه اختصاص داده است.

محمدی ادامه داد: از اوایل ماه جاری کاهش سهم فرانشیز بیماران خاص برای برخی داروها به بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی ابلاغ شده و داروخانه شهدای شهرکرد به عنوان متولی توزیع داروهای دولتی استان به بیماران خاص به سیستم جدید درصدهای سهم بیمار و تامین اجتماعی مجهز شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کاهش کمبود دارویی نسبت به چند ماه پیش از دیگر عواملی است که آرامش نسبی را به بازار دارو برگردانده است.

محمدی تصریح کرد: داروی بیماران خاص براساس تعداد آنان و پرونده‌هایی که تشکیل شده از تهران سهمیه‌بندی می‌شود و از طریق داروخانه‌های شهدای شهرکرد، بروجن و بیمارستان‌ها در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

وی افزود: هم اکنون عمده کمبود دارویی استان در زمینه داروهای عمومی نظیر آمپول رگام، قرص 20 موت، اسپری منیری، اسپموپروسیم، مزالازین، شیاف دیکلوفناک و قرص سیرولیموس است.

وی در زمینه تامین داروهایی که کمبود آن در استان وجود دارد نیز اظهار داشت: از آن‌جا که عمده داروهای مورد نیاز استان توسط شرکت‌های دارویی استان اصفهان تامین می‌شود، هر هفته کمیته کمبود دارو بصورت مشترک با شرکت‌های دارویی و مسئولان ذیربط استان و استان اصفهان برگزار و کمبود اقلام داروها تعیین و نحوه توزیع و مکان آن بررسی می‌شود.

محمدی هزینه بالای درمان بیماران سرطانی را عمده مشکل بیماران و معاونت دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد و گفت: از آن‌جا که قیمت داروی این بیماران بسیار بالاست و جزو بیماری‌های خاص نیز قرار نمی‌گیرد نیاز است ردیف بودجه مستقل برای داروی این بیماران اختصاص یابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.