سرمربی تیم فوتسال میثاق گفت: خسوس می دانست به نیمه نهایی صعود می کند، این مربی خواهان به نمایش گذاشتن افکار فني اش نبود تا مبادا دستش براي برزیل رو شود.

محمود خوراکچی سرمربی تیم فوتسال میثاق تهران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از شروع رقابت های گرند پریکس و با توجه به اتفاقاتی که در اردوی تیم ملی فوتسال کشورمان بوجود آمد، گفته بودم که ایران می تواند 3 تیم یک دست داشته باشد در همین راستا پس از مخالفت باشگاه گیتی پسند با حضور ملی پوشان در رقابت های جام جهانی دیدیم که کادر فنی بدون مشکل نفرات جایگزینی برگزید و به دور از هر نوع نگرانی عازم برزیل شد پیروزی در دیدارهای تدارکاتی به نسبت مشکل نیز گویای همین موضوع بود که فوتسال ایران غنی است و در هر شرایطی قادر به پوست اندازی می باشد. ما جوانانی را به کار گرفتیم که به راحتی جایگزین با تجربه ها شدند تا جایی خالیشان آسیب جدی متوجه فوتسال ایران در عرصه جهاني نکند.

وی افزود: ملی پوشان کشورمان در گروه مرگ گرند پریکس قرار گرفتند در حالي که با پایان مرحله گروهی قدرتهایی نظیر آرژانتین و ژاپن قادر به صعود نبودند اما بهترین تیم جهان به همراه ایران به نیمه نهایی رسید این مورد نشان از شایستگی جوانان کشورمان است. شاید در حال حاضر و در موقعیتی که تیم ملی پوست اندازی کرده و نفرات کلیدی خود را در دست ندارد، حضور جوانان با انگیزه و تازه نفس، خسوس را دلگرم کرده تا با این ترکیب رقبا را از پیش رو بردارد. با به کارگیری این نفرات در رقابت های مختلف فاکتور تجربه نیز در آنها بوجود آمده و می توانیم تیمی شایسته و قدرتمند داشته باشیم.

 البته شکست در برابر برزیل را نباید معیاری برای زیر سؤال بردن عملکرد خسوس و ملی پوشان در نظر گرفت. تیم ملی آرژانتین که در رنکینگ جهانی رتبه بالاتری نسبت به ما دارد در برابر قدرت جهان تاب نیاورد تا صعود به نیمه نهایی را از دست بدهد، معتقدم ایران توانایی کسب نتیجه ای بهتر در برابر برزیل را داشت اما در افکار خسوس با امتیازاتی که رقبا کسب کرده بودند، صعودمان تداعی شده بود در همین راستا مقابل برزیل بيشتر تمرین تاکتیکی کرد و تمام راههای مقابله با این تیم را آزمود تا دستش رو نشود و در مراحل بعد این تیم را غافلگیر کند.

خوراکچی در ادامه بیان داشت: در صورتیکه ایران به فینال رقابت ها راه یابد با تجربه ارزشمندی از بازی با تیم میزبان و شناخت کافی از بازی تاکتیکی آنها این مصاف را آغاز می کند و به طور حتم با نتیجه بهتری به گرند پریکس پایان می بخشد البته این مهم با حضور جوانان در تیم ملی امکان یافت که سرمربی تیم ملی به نتیجه برسد با حضور پررنگش در بازی های لیگ و تماشای رقابت تمام تیم ها می تواند استعدادهای زیادی را به جمع ملی پوشان اضافه کند، تنها کافیست که برای این بازیکنان نیز زمان صرف کرده و سرمایه گذاری کنیم تا ستاره های جدیدی در آسمان تیم ملی بدرخشند. در ترکيب تيم میثاق افرادی همچون محسن فرهمند، مجید رئیسی، حسین سلطانی، موسی حسین دوست و حاجی بنده پتانسیل حضور در جمع ملی پوشان را دارند.

  سیاست کمیته فوتسال در برابر ملی پوشان گیتی پسند بسیار مهم است آنها ستونهای تیم ملی هستند و هميشه جزء‌ مهره های کلیدی به شمار مي روند، نباید به دلیل تصمیم باشگاه و عدم صدور اجازه برای حضورشان در تیم ملی سرمایه سوزی کنیم. مدت بسیار زیادی لازم است تا بازيکناني مانند کشاورز شکل گيرند. پس نباید آنها را نادیده گرفت و محروم کرد در حال حاضر نیز زنگ خطر برای این افراد بوجود آمده و با حضور رقبای جوان تمام تلاش خود را برای بهتر ماندن به کار می گیرند و اگر تاکنون نیمی از توان خود را در تمرینات به کار گرفتند از این پس با نهایت قدرت تمرین کرده و این موضوع پویایی تیم ملی را به همراه خواهد داشت
.
وی در خصوص مقابله تیم ملی ایران برابر روسیه در مرحله نیمه نهایی گرند پریکس اشاره کرد: روسیه در سالهای اخیر سرمایه گذاری بسیار خوبی در این رشته ورزشی انجام داد. حضور بهترین مربیان و بازیکنان جهان اعم از 3 بازیکن تکرار نشدنی ایرانی در لیگ این کشور نشان از این ادعاست. سیر صعودی روسیه به حدی رسید که خود را در ميان قطب هاي فوتسال جهان جای داد اما 2 تساوی ملی پوشان ایران مقابل روسیه که میزبان تورنمنت بود، اعتماد به نفس ایده آلی در تیم به وجود آورده است.

با وجود این که خسوس اکنون 85 درصد از ترکیب در تورنمت روسیه را در دسترس ندارد اما اطمینان دارم کشورمان دست به کار بزرگی خواهد زد به فینال سعود می کند زیرا انگیزه درمیان ملی پوشان موج می زند هر تیمی که از موقعیت هاي خود بیشترین استفاده را کند و اشتباهات خود را به حداقل برساند پیروز این دیدار است.

*** دلم به حال شاگردانم می سوزد

محمود خوراکچی در خصوص وضیعت تیم میثاق اظهار داشت: طبق برنامه ریزی از تعطیلات به وجود آمده از لیگ به نحو احسن استفاده کردیم تا در شرایط مطلوبی قرار بگيريم، برای رسیدن به هدفی که برای خود مشخص کردیم بازی دوستانه ای با تاسیسات تهران برپا شد که طی آن با نتیجه 2-8 رقیب سرسخت خود را شکست دادیم . اما این نتيجه نشان از ضعف تیم همشهری نیست ، شاگردان صانعی بارها دروازه مارا تهدید کردند ولی خوشبختانه روز خوب دروازه بان میثاق بود و پیروزی پررنگی مقابل آن ها داشتیم .

با برگزاری این رقابت شاگردانم محک خوبی خوردند، دقت در ضربات پایانی ، مهارت در دفاع، رسیدن به شرایط ایده آل فیزیکی و انجام بازی جسمانی از فاکتورهای به دست آمده در تعطیلات لیگ بود که درکسب آن ها موفق بودیم و با این شرایط در رقابت با اهمیت مقابل دبیری ، نمایش پرقدرتی خواهیم داشت.

امروز نیز بازیکنان همراه با مربی بدنسازی خود تمرینات پرفشاری را انجام می دهند تا در بازی جسمانی با تیم مدعی تبریزي هم طراز با آن ها باشیم برای نخستین بار به دلیل فشاري که طی تمرینات به بازیکنان وارد می شود ، برايشان دلسوزی می کنم اما چاره ای نیست مقابل دبیری نباید از لحاظ بدنی کم بیاورم./با
برچسب ها: برزیل ، روسیه ، فوتسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار