معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران گفت: صبقه هاي ديني، آييني، نخبگان، ادبيات، صنايع دستي، شعر، سنت، تاريخ و گويش مازندران در اجراي گراميداشت اين روز بايد لحاظ گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، علي رضا يونسي در جلسه گراميداشت روز مازندران گفت: نامگذاري يكي از روزهاي سال به نام روز ملي استان مازندران كه همخواني با فرهنگ و باورها و تاريخ استان ما داشته باشد تاثير زيادي بر توجه بيش از پيش مسئولان و همچنين تك تك افراد جامعه به وضعيت استان دارد.

وي گفت: 14 آبان به نام مازندران موجب زنده نگهداشتن يادها، اداب و رسوم و همچنين ترويج فرهنگ غني ايراني – اسلامي در جامعه است.

يونسي تصريح كرد: بايد با همكاري همه مردم، مسئولين و دستگاه هاي اجرايي، 14 آبان بعنوان روز مازندران در استان برجسته و به يك سنت تبديل شود تا بتوان اين منطقه از ايران اسلامي را به همگان شناساند.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار برگزاري مراسم گراميداشت روز مازندران را عامل شور و نشاط در جامعه دانست و گفت: صبقه هاي ديني، آييني، نخبگان، ادبيات، صنايع دستي، شعر، سنت، تاريخ و گويش مازندران در اجراي گراميداشت اين روز بايد لحاظ گردد.

وي با اشاره به اينكه در سال جاري روز 14 آبان بعنوان روز مازندران مصادف با اول محرم شده است، افزود: برگزاري مراسم هاي سنتي و زنده نگهداشتن انديشه هاي عاشورايي و پيام محرم در سرزمين علويان در برنامه هاي روز مازندران برنامه ريزي شود./ز

برچسب ها: تبدیل ، سنت ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.