سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: برنامه‌ای برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده از میراث ارزشمند تاریخی در نظر گرفته‌ایم و یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری و کمک نیروی انتظامی در کنار آثار باستانی بااهمیت کمین شبانه‌روزی می‌زنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سپهر گفت: در این طرح ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی به نزدیکی آثار باستانی اعزام می‌شوند و از نزدیک و به‌طور کاملاً پنهانی اوضاع را زیر نظر دارند.

وی با بیان اینکه در این راستا کمک‌ها و گزارش‌های مردمی نیز کمک کرده است، تاکید کرد: میراث‌بانان با عشق و علاقه به آثار تاریخی به‌وظیفه خود عمل می‌کنند و این موضوع می‌تواند در آرامش فکری عاشقان آثار تاریخی موثر باشد.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، حفاظت از آثار تاریخی با جدیت در دستور کار قرار دارد و متجاوزان به آثار تاریخی باید بدانند اجازه پیدا نخواهند کرد که خدشه‌ای به میراث این دیار وارد کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه از چهار هزار اثر تاریخی در استان کرمانشاه، دو هزار و 163 اثر ثبت ملی شده، گفت: یک اثر به ثبت جهانی رسیده و دو اثر کاندیدای ثبت جهانی است.

سپهر اعلام کرد: علاوه بر کمین، گشت ویژه در شب نیز به‌طور ناگهانی از آثار باستانی سرکشی می‌کند و هفته گذشته یک گروه به‌همراه آثار ارزشمند تاریخی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.