"فرهاد نظري" گفت: حفاظت از خانه هاي مفاخر ملي كشورمان از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و هويت ملي كشور را تشكيل مي‌دهد. متاسفم كه در گذشته ميراث فرهنگي خانه استاد "بنان" را ثبت ملي نكرده است.

فرهاد نظري مديركل دفتر ثبت و حفظ آثار تاريخي ، طبيعي سازمان ميراث فرهنگي كشور خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: خانه استاد بنان متاسفانه ثبت ملي نشده بود و اين خانه يادآور بخشي از موسيقي ملي كشورمان در دوران معاصر است.

وي افزود: ميراث فرهنگي بايد در گذشته اين خانه را ثبت مي‌كرد متاسفانه امروز شاهد از بين رفتن اين خانه هستيم.

نظري تصريح كرد: استاد بنان از نام آوران موسيقي ايران بوده و خانه ايشان اهميت ملي داشته و بايد از آن نگهداري مي‌شد؛ سازمان‌هايي مانند شهرداري و شوراي شهر بايد نسبت به اين موضوع اهميت ويژ‌ه‌اي قائل شوند و مجوزي براي تخريب آن صادر نكنند.

مديركل دفتر ثبت حفظ و احياي آثار تاريخي بيان كرد: منزل مفاخر كشورمان بايد شناسايي شود و در فهرست آثار ملي ثبت شود تا آنها به طور شايسته‌اي حفاظت شود و در سازمان ميراث فرهنگي قصد داريم كه اين موضوع را در الويت كاري‌مان قرار دهيم.

*بازگشت پرونده‌هاي ثبتي  سازمان ميراث فرهنگي از شيراز به تهران

 نظري با اشاره به بازگشت پرونده‌هاي ثبتي سازمان ميراث فرهنگي از شيراز به تهران گفت: سي و يك هزار پرونده ثبتي كه در پي انتقال پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و معاونت ميراث فرهنگي به شيراز رفته بود هفته گذشته به تهران بازگشت و تمامي پرونده‌ها سالم است.

وي ادامه داد: پرونده‌هاي ثبتي در مركز اسناد سازمان ميراث فرهنگي نگهداري مي‌شود.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار