نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله سیاست‌گذاری و آینده نگری در حوزه جمعیت دغدغه همه ملت‌ها است.

مهدی عیسی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: به گفته رئیس کارگروه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، طرح کنترل جمعیت باید در سال 1374 متوقف می‌شد که به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح، امروز ایران را با مشکل کم جمعیتی مواجه شده است.

وی تصریح کرد: از مهر سال 1391 موضوع توقف طرح کنترل جمعیت، با تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار مجلس قرار گرفت ولی باز در بودجه‌بندی سال 92 بودجه 3 میلیاردی در اختیار این طرح قرار گرفت.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در خصوص رد اختصاص بودجه 3 میلیاردی برای کنترل جمعیت، اظهار داشت: در ایران طرح‌های مهم‌تری وجود دارند که اختصاص بودجه به آنها در پیشرفت کشور و رضایت جامعه تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده در سرشماری سال 90 جمعیت استان آذربایجان غربی از 2 میلیون و 873 هزار و 549 نفر در سال 85 به 3 میلیون و 80 هزار و 576 نفر افزایش یافته است پس استان از لحاظ کمبود جمعیت با مشکلی روبه‌رو نیست.

عیسی‌زاده با تایید نظر مقام معظم رهبری بر توقف طرح کنترل جمعیت، افزود: سخن مقام معظم رهبری باید متاع و قابل اجرا باشد، همانگونه که تاکید ایشان بر اولویت‌بندی مشکلات است با توجه به این تاکیدات ما نیز موظف به اولویت‌بندی مشکلات آذربایجان غربی هستیم.

وی گفت: در آذربایجان غربی مهم‌تر از طرح کنترل جمعیت، رسیدگی به وضعیت اشتغال جوانان، سلامت جامعه و خشکی دریاچه ارومیه مطرح است که الویت با رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه است./ز

برچسب ها: مشکلات ، میاندوآب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.