امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) متعلق به تمام بشریت است گفت: حضرت علی(ع) محدود به اسلام و تشیع نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه حجت‌الاسلام کاظم سلامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: ویژگی‌های برجسته شخصیتی حضرت علی(ع) نه تنها مسلمانان، بلکه غیر مسلمانا‌ن را نیز متحیر و تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: دانشمندان جامعه‌شناس پیروان ادیان مختلف، به ویژه مسیحیت، با بررسی سیره و روش زندگانی امام علی(ع) از اصول عملکردی آن حضرت در کشورداری، قضاوت، تعامل با انسان‌ها و شیوه برخورد با مخالفان استفاده کرده‌اند.

سلامتی با اشاره به آیات قرآنی متعدد در ارتباط با ویژگی‌های برجسته امام علی(ع)، بر شجاعت، شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری ایشان اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) و حتی پس از آن نیز رشادت‌ها و فداکاری‌های بسیاری در حق اسلام و مسلمانان انجام داده‌اند.

وی حضرت علی(ع) را عامل پیروزی مسلمانان در بسیاری از جنگ‌های دشوار در مقابل کفار عنوان کرد و افزود: رشادت‌ها و فداکاری‌های ایشان عامل پیروزی‌های متعدد اسلام و مسلمانان در طول دوران‌های مختلف بوده است.

امام جمعه موقت ارومیه به عالم بودن ایشان نیز اشاره کرد و گفت: وسعت دریای علم ایشان به اندازه‌ای بود که پیامبر اکرم(ص) خود را شهر علم و حضرت علی(ع) را دروازه این شهر معرفی کرده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده، دانش آموز بسیجی و روز نوجوان، بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر این ایام تأکید کرد و افزود: خانواده‌ها باید در فراهم کردن محیطی سرشار از آرامش و بدون تنش برای ظهور استعدادهای فرزندان خود تلاش کنند.

وی بر لزوم توجه والدین بر امور تربیتی فرزندان نیز تأکید کرد و گفت: همان گونه که والدین برای تأمین نیازهای جسمی فرزندان خود تلاش می‌کنند، باید برای رفع نیازهای روحی آنان نیز بکوشند.

سلامتی در ادامه همچنین تربیت فرزندان را بر اساس آموزه‌های دینی و سیره نبوی مورد تأکید قرار داد./س

برچسب ها: علی ، ارومیه ، ارتباط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.