عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه تجهیزات و قعطعات تولید داخلی برتر از تولید ات خارجی است گفت: متاسفانه اکثر کالاها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از خارج وارد می شود، اراده برای استفاده از صنایع داخلی وجود ندارد. این اراده باید در درون دولت بوجود آید تا از تولیدات داخلی خریداری شود.»

سیدمحمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: قانون حمایت از تولید داخلی در مجلس مطرح بوده و به دلیل برخی از ایرادات هنوز به تصویب نرسیده و به کمیسیون اصل 44 ارجاع داده شده است.

وی تصریح کرد:« اصلی ترین موضوع در جهت حمایت از تولید داخلی این است که ما کمبود قانون نداریم بحث ما اعتقاد و باور سازندگان داخلی است، در دولت گذشته برای بانک ها تکالیفی در راستای حمایت از تولید داخلی در نظر گرفته شده بود، متاسفانه با اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی یکسری موانع بر سرراه این موضوع قرار گرفت و این امر باعث شد که صنعتگران و سازندگان داخلی و تولید کنندگان در بخش سرمایه در گردش و نقدینگی با مشکل مواجه شوند.

نماینده مردم بیجار و حسن‌آباد در مجلس اظهار داشت: متاسفانه موانع بسیاری برسرراه تولید داخلی وجود دارد از جمله ناهماهنگی بین دولت و مجلس موجب شده که تولید کشور از رونق بیفتد و دچار مشکل شود بای  قبل از حل این چالش ها سازندگان داخلی را باور کنیم تا بتوانیم به تولید و بومی سازی تجهیزات نفتی کمک کنیم.

وی یادآور شد: در مجلس شورای اسلامی مصوبات و طرح های خوبی در راستای تولید داخلی مطرح می شود اگر به تصویب برسد، بزرگترین کمک به عرصه تولید خواهد بود.

بیاتیان اضافه کرد: کلید اصلی این موضوع حمایت بخش دولتی و اجرای بخشنامه ها و نیز حسن نظر مدیران و مسولان کشور است که می تواند به رونق تولید و اشتغال کمک قابل توجهی کند.

نماینده مردم بیجار و حسن‌آباد در مجلس، تصریح کرد: اکثر تجهیزات و قعطعاتی در داخل کشور ساخته می شود،  برتر از تولید ات خارجی است، ولی متاسفانه در بخشهای صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی اکثر کالاها از خارج وارد می شود، اراده برای استفاده از صنایع داخلی وجود ندارد این اراده باید در درون دولت بوجود آید تا از تولیدات داخلی خریداری شود.

بیاتیان تاکید کرد: افزایش کیفیت تجهیزات ساخت داخل و همچنین افزایش بهره‌وری باید مورد توجه باشد، نگاه سیاسی به صنعت نفت، آسیب های جدی به آن وارد می کند.

بیاتیان تصریح کرد: همکاری و تعامل میان نیروهای جوان در کنار کارکنان و متخصصان با تجربه در تمامی زمینه‌ها به توسعه و رشد ایران اسلامی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به ساخت ۱۰۰ درصدی تجهیزات نفتی مورد نیاز در داخل کشور، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی ۷۰ درصد تجهیزات نفتی وارداتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار