مدير عامل جديد شرکت ملي نفت ايران با تاکيد بر اين که فرصت آزمون و خطا در پارس جنوبي به سر آمده است، گفت: هر يک روزي که 14 فاز باقيمانده پارس جنوبي زودتر به بهره برداري برسد، 100 ميليون دلار براي کشور سود دارد بنابراين "زمان" خط قرمز ما در اجراي اين پروژه هاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جوادي گفت : اگر فرض کنيم همه فازهاي ميدان مشترک پارس جنوبي در 24 ماه آينده به بهره برداري برسد، براي تحقق ان
بايد حداقل 20 تا 25 ميليارد دلار ديگر در اين ميدان هزينه کنيم که ماهانه يک ميليارد دلار سرمايه گذاري است.

وي با تاکيد بر اين که رساندن پول بموقع و به اندازه به پيمانکاران پارس جنوبي نيازمند سازکار دقيق در شرکت نفت و گاز پارس است، گفت: درآمد سالانه 14 فاز باقيمانده ميدان پارس جنوبي ( هر فاز 2,5 ميليارد دلار) به بيش از 30 ميليارد دلار مي رسد و تقريبا روزي 100 ميليون دلار درآمد براي کشور ايجاد خواهد شد.

مديرعامل شرکت ملي نفت ايران تصريح کرد: اگر در اين پروژه ها تاخير ايجاد شود بايد به اندازه سه روز هزينه و درآمدمان از اين فازها خسارت براي عدم بهره برداري متحمل شويم، اين ارقام وسعت مسئوليت و نگراني از ماموريتي را که بر دوش ما است را بيشتر مي کند.

جوادي تاکيد کرد: نبايد کار امروز را به فردا موکول کنيم؛ کار سنگيني بر دوش شرکت نفت و گاز پارس است که قابل مقايسه با ساير شرکت هاي تابعه صنعت نفت نيست.

مدير عامل شرکت ملي نفت ايران اعلام کرد: برخي شرکت نفت و گاز پارس را شرکتي توسعه اي مي دانند در حالي که اين شرکت برغم انجام اين کار وظيفه بهره برداري را که بسيار دشوار و سنگين است.

وي گفت: اين شرکت بزرگترين شرکت نفتي ايران به لحاظ حجم قراردادي و عملکرد است.

جوادي افزود: امروز فرمان قطاري را به دست من و شما در پارس جنوبي داده اند که سرعتش پايين است و قطعا بايد به فکر اجراي درست کارها براي افزايش سرعت اين قطار باشيم.

جوادي از دست ندادن زمان را خط قرمز شرکت نفت و گاز پارس دانست و گفت: اگر به اين موضوع توجه کنيم بقيه امور به سرعت حل خواهد شد، نبايد از سالم سازي فرآيندها يعني به دست آوردن بهترين راه براي رسيدن به هدف غافل بود. بنابراين اگر ما در بخش توسعه با تاخير مواجه هستيم به اصلاح فرآيند نياز داريم که اين موضوع به گردش کار در بدنه اين شرکت، مجريان و خارج از بدنه اين شرکت مثل تامين اعتبار بر مي گردد.

مديرعامل شرکت ملي نفت ايران با تاکيد بر بهبود مستمر فرآيند در بخش هاي مختلف پارس جنوبي اظهار داشت: بايد از نتايج کارهاي که تا کنون در اين ميدان صورت گرفته است ،درس بگيريم، در گذشته کارهاي بزرگي در اين منطقه انجام شده است و امروز به کارهاي بزرگتري نياز داريم.

وي با تاکيد بر اين که هم اکنون نقش کارفرما در پارس جنوبي مهم تر از پيمانکاران است، گفت: کارفرماي خوب مي تواند از پيمانکار ضعيف کار بکشد و کارفرماي ضعيف پيمانکار خوب را هم زمين گير مي کند، در پارس جنوبي کار بايد به کاردان و متخصص سپرده شود.

جوادي با اشاره به اين که نخستين شاخص در تمامي فرآيندهاي پارس جنوبي "زمان" است، اظهار داشت:  تصميم ها در اين طرح، سريع و کارشناسي باشد تا زمان بيشتري را ذخيره کند.

مديرعامل شرکت ملي نفت ايران با يادآوري اين که پرداخت علي الحساب به پيمانکاران در پارس جنوبي براي شرکت ملي نفت تاکنون با مشکلات زيادي همراه بوده است، گفت: در چند سال اخير به دليل ايجاد مشکلات در تامين منابع مالي بيشترين فشار روي پيمانکاران به خاطر عدم پرداخت علي الحساب بود، به زودي در باره نحوه پرداخت علي الحساب به پيمانکاران دستور العملي تهيه و ابلاغ خواهيم کرد.

وي گفت: ماموريت نيروي انساني شاغل در پارس جنوبي کمتر از رزمندگان در دفاع مقدس نيست، زيرا امروز راه نجات کشور توسعه هر چه سريعتر اين ميدان گازي مشترک است؛ بايد در عمل نشان دهيم که به موفقيت رسيده ايم نه با حرف و ظاهر سازي، براي رسيدن به اين هدف با صداقت و سلامت و بدون سياسي کاري فعاليت کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پارس جنوبی ، دلار ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار