اگرچه تلفن همراه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از یک سیستم رمزگذاری پیچیده برخوردار بود، اما نبود چنین سیستمی در طرف دوم مکالمه کننده، دسترسی به محتوای گفتگوهای وی را آسان می کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، توماس کلینگر خبرنگار نشریه آلمانی دی ولت در لندن درباره جاسوسی آمریکا از صدراعظم آلمان، گفت: آنگلا مرکل باید بسیار در این موضوع اذیت شده باشد. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به وی تاکید کرده که مرکل هدف چنین فعالیت هایی نبوده و نخواهد بود. وی نیز مطمئن شد، اما مطبوعات آلمانی او را متهم کردند که اقدام کافی در این زمینه انجام نداده است و چرا اوباما را تحت فشار بیشتری قرار نداده است. مرکل نیز در نهایت به این نتیجه رسید که درباره این موضوع آسان گیری کرده است. مرکل با وجود اینکه ذاتا از نشان دادن خشم خود در منظر عمومی خیلی خود دار بود، اما در این زمینه خشم خود از اقدام آمریکایی ها را نشان داد، زیرا از نظر وی دوستان و همپیمانان نباید علیه هم چنین اقداماتی انجام دهند.

خبرنگار دی ولت با اشار به دوستی مرکل و اوباما و اینکه آنها به زبان انگلیسی با هم صحبت می کردند، گفت: مرکل زیاد از تلفن همراهش استفاده می کرد و شاید پس از این رویداد کمتر استفاده کند و به وی توصیه می شود که کمتر از تلفن همراه خود استفاده کند.

خبرنگار بی بی سی ادامه داد: مرکل از یک تلفن قدیمی استفاده می کند. اما چرا سازمان اطلاعات آلمان به وی یک گوشی تلفن همراه امن تر نداد؟

توماس کلینگر ادامه داد: به وی تلفن همراه امنی از نشانی معروف داده شده است. این سیستم به حدی از اطلاعات رمزگذاری شده استفاده می کند که حک کردن آن غیر قابل انجام است. اما مشکل در اینجاست که وی با افرادی که صحبت می کرد، معمولا همه افراد امکان استفاده از سیستم های رمزگذاری پیشرفته را نداشته اند. بنابراین می شد از طرف دیگر به محتوای اطلاعات و مکالمه های وی دسترسی یافت.
وی افزود: در رابطه آلمان با آمریکا بی اعتمادی به سرعت در حال افزایش است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار