حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

حفظ وحدت یک ضرورت حیاتی برای جامعه اسلامی/ تقویت دشمن‌شناسی راهکاری اساسی برای ایجاد وحدت

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه حفظ وحدت یک ضرورت حیاتی برای جامعه اسلامی است، گفت: تقویت دشمن‌شناسی یک رکن دیگری است که همیشه باید در جهت تقویت وحدت میان مسلمانان برای براندازی توطئه‌های دشمنان مورد توجه قرار گیرد.

"حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ضمن تبریک عید غدیر به عنوان بزرگترین عید مذهب تشیع در جهان اسلام اظهار داشت: تقویت بینش عمومی ملت از جمله اصلی‌ترین و اولین مسئله‌ای است که باید مورد توجه علما، سیاستمداران، حاکمان و رسانه‌های کشورهای اسلامی در جهت ایجاد وحدت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت یک ضرورت حیاتی برای جامعه اسلامی است، گفت: تلاش در جهت وحدت و تقویت موج وحدت‌گرایی از سوی رسانه‌ها در جامعه و خنثی‌سازی توطئه‌ها و طرح‌های تفرقه‌افکنانه از جمله مسائل دیگری است که باید کماکان مورد توجه جدی قرار گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بزرگان هر ملتی با تدابیر هوشمندانه باید از تکرار و انجام طرح‌های تفرقه‌افکنانه که از سوی صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در کشورهای مسلمان اجرا می‌شود به طور جدی برخورد کنند اما متاسفانه برخی از حاکمان کشورهای اسلامی به نوعی در تقویت چنین تفرقه‌ای در راستای سیاست‌های دشمنان گام برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه متاسفانه برخی فتواها در جهان اسلام در جهت تخریب وحدت صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ملت مسلمان باید از اجرای چنین فتواهایی بی‌خردانه در زندگی خود پرهیز کنند اما متاسفانه در مقابل یکسری افراد بی‌اطلاع در اختیار برخی گروه‌های سیاسی در جهت ایجاد تفرقه میان مسلمانان قرار می‌گیرند که اتحاد و آرامش را خدشه‌دار می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات فرقه وهابیت بیان داشت: فرقه وهابیت یک آفت در جهان اسلامی به حساب می‌آید، دین اسلام را منحصر به خودشان می‌دانند و همیشه خلاف مبانی فکری و اعتقادی در دین حرکت می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطرنشان کرد: تقویت دشمن‌شناسی یک رکن دیگری است که همیشه باید در جهت تقویت وحدت میان مسلمانان برای براندازی توطئه‌های دشمنان مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار