در آستانه عید سعید غدیر خم؛ ویژه برنامه غدیردر شبکه رادیویی قرآن پخش می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن, این شبکه رادیویی با تولید و پخش برنامه‌های متنوع در عیدسعید خم سعی دارد مخاطبان خود را با آموزه‌های قرآنی به ویژه تبیین موضوع غدیر آشنا کند و بر همین اساس همزمان با عید غدیرخم ویژه‌ برنامه‌هایی را برای شنوندگان درنظر گرفته است.

تبیین نکات قرآنی پیام غدیر در "آفتاب ولایت"

بنا بر این گزارش، در ویژه برنامه "آفتاب ولایت" که از ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه دوم مهرماه، همزمان با عید ولایت به صورت زنده از شبکه رادیویی قرآن به مدت 90دقیقه پخش می‌شود.

دراین برنامه نکات قرآنی پیام غدیر توسط استاد حاج زمانی پژوهشگر قرآنی مورد بررسی قرار می گیرد و حجت الاسلام صادقی به رابطه غدیر و امام زمان (عج) اشاره می کند و در بخش سخنان استادفاطمی نیا نیز براساسز آیه 30 سوره ملک چگونگی شناخت امام زمان بررسی می شود.

پخش سخنانی چون امام خمینی(ره), آیت ا...مطهری, علامه جعفری,مرحوم راشد , شهید چمران و مقام معظم رهبری درخصوص غدیر از جمله بخش های برنامه "آفتاب ولایت" است.

گزارش مردمی, مستند غدیر در کشورهای دیگراز جمله هند, اسپانیا,عراق, کنیا و...؛ همچنین شهر خوانی از بخش های دیگر این برنامه است.

دربرنامه "آفتاب ولایت" کتاب "پرتویی از نهج البلاغه" اثر علامه جعفری نیز برای شنوندگان معرفی می شود.

"آفتاب ولایت" کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه رادیویی قرآن است که ساعت 9:10 به مدت 90دقیقه به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه سالمی و اجرای رضا کاشفی برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز می شود.

شرح ادبی کوثر ولایت در برنامه "پیام غدیر"

همچنین ویژه برنامه‌ای با عنوان "پیام غدیر" با محوریت شرح ادبی ماجرای غدیرخم از حجه الوداع تا بیعت مسلمانان در غدیر به تهیه کنندگی امیرهوشنگ آذردشتی برای روز جشن عید غدیر درنظرگرفته شده است که شنوندگان رادیو قرآن می توانند از نگاهی دیگر باسیری در زبان و ادب فارسی ماجرای غدیر را بشنوند.

تبیین جشن ولایت در برنامه "اشراق"

برنامه "اشراق" که "دهه ولایت" با موضوع نقش امامت در جامعه و جایگاه ولایت دراسلام تقدیم شنوندگان شبکه رادیویی قرآن شده است در شب جشن بزرگ غدیر با محوریت بررسی جایگاه امامت پخش می شود.

درادامه تفسیر آیه 124 سوره بقره در شب عید سعید غدیر ؛ محمد نصرآبادی به موضوع ولایت حضرت امیر المومنین علی (ع) اشاره می کند و خصوصیات امام و چرایی وجود ولی برای امت را بیان می کند.

برنامه "اشراق" به همت گروه تفسير راديو قرآن به سردبيری و تهيه‌كنندگی فاطمه گنجی از ساعت 21:10 به مدت 50 دقيقه بر روی موج اف ام رديف 100 مگاهرتز و موج AM رديف 585 كيلوهرتز از راديو قرآن پخش می‌شود.

بیان وقایع غدیر در صفحه تقویم

برنامه"صفحه تقویم" که هرروز ساعت 8:40 صبح به مدت 5دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود کاری از گروه مناسبت های ویژه و به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه گنجی است و عبد ا... فجری و مریم صلحی گویندگی آن را برعهده دارند.

در برنامه "صفحه تقویم" به فراخور موضوع، کارشناسان مختلف حضور می یابند و درخصوص رویداد مهم تاریخی آن روز مطالبی را برای شنوندگان بیان می کنند که در روز عید غدیر حجت الاسلام مهدی بنکدار در این برنامه به موضوع ماجرای بیعت با امیرالمومنین علی(ع) در غدیر خم اشاره دارد.

سخنانی از بزرگان درباره غدیر و اهمیت آن

جایگاه غدیر در نزد مسلمانان به جهت واقعه آخرین سال حیات رسول خدا(ص) ویژگی خاصی دارد ولی اهمیت این روز از دیرباز مطرح بوده و دیگر انبیای الهی نیز با این روز آشنا و در ارتباط بوده اند؛ انتخاب یوشع بن نون، شمعون الصفا و آصف بن برخیا به جانشینی حضرت موسی(ع)، عیسی(ع) و سلیمان (ع) نیز در این روز بوده است.

بسیاری از بزرگان دین درخصوص این روزبزرگ مطالب ارزنده وآموزنده ای رابیان کرده اند که ساعت 7صبح در روز عید سعید غدیر خم تقدیم شنوندگان رادیو قرآن می شود.

سخنرانی کوتاه با محوریت غدیر

میان برنامه "اشاره" کاری از گروه مناسبت های ویژه است که بخش سخنرانی آن به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه کاشانی وحید هرروز ساعت14:30 به نکات معرفتی و اخلاقی می پردازد و در روز عید سعیدغدیر با محوریت اهمیت غدیر,احادیث و روایات مربوط به عیدغدیر پخش می شود.

غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجةالوداع، علی بن ابی طالب را «ولی» پس از خود اعلام کرد, ۱۸ ذی‌الحجه، سال‌روز این واقعه به عید غدیر خم شهرت دارد.

محمد(ص) پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع و "علی بن ابی‌طالب" را به‌عنوان وصی و برادر و جانشین خود معرفی کرد.

علاقمندان می توانند برنامه های رادیو قرآن را برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز بشنوند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: رادیو ، قرآن ، عید غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار