در چند ماه گذشته برخی از بنگاه های فرآوری پوست در داخل کشور به اجاره سرمایه گذاری کشور چین درآمده که این اقلام بر میزان تولید و صادرات کشور تاثیرگذار است.

 جهانگیر عبدی دبیر انجمن چرم ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: مدت 6 ماه است که کشور چین اقدام به اجاره واحدهای فرآوری پوست خام در ایران می کند که نتیجه این فعالیت گرفته شدن فرصت تولید و صادرات از ایران شده است.  
 
وی در ادامه بیان کرد: فعالیت این بنگاه های تولیدی منع قانونی ندارد اما چالش اصلی انجمن چرم ایران به خطر افتادن این قسمت و خارج شدن آن از دست فعالان ایرانی است. کشور ما باید بتواند علاوه بر فرآوری اولیه پوست، آن را به مراحل آخر در تولید نزدیک کند تا از ارزش افزوده ایجاد شده بهره مند شویم.
 
دبیرانجمن چرم تصریح کرد: با توجه به ماده 5 ابلاغیه 23 ماده این مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اجتناب از خام فروشی منابع باید بیشتر به فکر تدوین استراتژی توسعه صنعت باشیم تا ثروت ملی را به راحتی در اختیار کشورهای دیگر قرار ندهیم.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با تدابیر با این گونه رفتارها مقابله کنیم و راه را برای صنعت گران داخلی تسهیل کنیم.  

برچسب ها: بنگاه ، اقتصادی ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار